کارخانه تفکیک پسماندهای شهری در قم افتتاح می شود

معاون خدمات شهری شهردار قم گفت:کارخانه تفکیک پسماندهای شهری در قم افتتاح می شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،معاون خدمات شهری شهردار قم با بیان اینکه کارخانه تفکیک پسماندهای شهری به زودی افتتاح می شود،گفت: شهرداری قم پروژه ای در سایت البرز آغاز کرده تا دفن مستقیم زباله حذف شود،در این پروژه خطی […]

معاون خدمات شهری شهردار قم گفت:کارخانه تفکیک پسماندهای شهری در قم افتتاح می شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،معاون خدمات شهری شهردار قم با بیان اینکه کارخانه تفکیک پسماندهای شهری به زودی افتتاح می شود،گفت: شهرداری قم پروژه ای در سایت البرز آغاز کرده تا دفن مستقیم زباله حذف شود،در این پروژه خطی پسماند را پس از چند مرحله به عنوان مواد آلی به سمت تولید کود کمپوست می برد.

سید امیر سامع اظهار داشت: شهرداری قم از سال ۹۵ پروژه ای در سایت البرز آغاز کرده تا دفن مستقیم زباله حذف شود.

وی افزود: این پروژه شامل چند قسمت است که ایجاد سوله و سایتی برای ورود پسماند و فراوری از جمله آن است،در این پروژه خطی پسماند را پس از چند مرحله به عنوان مواد آلی به سمت تولید کود کمپوست می برد و بخش دیگر ذخیره می شود.

معاون شهردار قم تصریح کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته سوله ایجاد شده و دستگاه هوادهی نیز تهیه شده و مراحل بهره برداری انجام و آماده بهره برداری است و کارخانه تفکیک پسماندهای شهری نیز بیش از ۹۵ درصد پیشرفت دارد و همه تجهیزات نصب شده و بخشی از تاسیسات برقی باقی مانده است و باید کابل ها نصب شود و در آینده نزدیک این خط راه می افتد.

سامع گفت: قرار بود این خط اواخر سال گذشته راه اندازی شود ولی به دلیل مشکلات ارزی به تاخیر افتاد، با توجه به پیگیری های صورت گرفته توسط پیمانکار و سازمان پسماند تامین شده است و به محض اینکه قسمت برقی نصب شود کارخانه به صورت آزمایشی راه اندازی می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دستگاه هوادهی و سایت فراوری آماده بهره برداری است تولید کود کمپوست را به زودی انجام می دهیم،دو فاز داریم که یک فاز با مشارکت بخش خصوصی است و در حالت عدم کار باقی مانده و تلاش کردیم به مشارکت کننده فرصت دهیم ولی مشکلات رفع نشده و فاز دیگری که قرار است به زودی راه اندازی شود که با راه اندازی این دو فاز کل پسماند شهر قم بدون دفن مستقیم انجام شده و وارد خط تفکیک پسماندهای شهری می شود.