- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

کارآفرینی با مصنوعات رزینی در کمیته امداد قم

با افتتاح کارگاه آموزشی تولید مصنوعات رزینی در کمیته امداد استان قم، زنان سرپرست خانوار این نهاد مهارت های این رشته صنایع دستی و هنری را می آموزند.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از کمیته امداد، مهرداد مصلح، معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه طرح راهبری شغلی تولید مصنوعات رزینی در این نهاد ویژه زنان سرپرست خانوار انجام می شود گفت: از مزایای این طرح، اشتغال پایدار و سودآور خانگی برای آن دسته از مددجویانی است که توان و شرایط کار در خارج از منزل را ندارند.
وی شناسایی راهبر شغلی این رشته را در سالجاری یادآور شد و افزود: پس از عقد تفاهم نامه با راهبر شغلی این رشته ۱۲۰ نفر از زنان سرپرست خانوار شناسایی و برای آموزش معرفی شدند.
مصلح با بیان اینکه برای افراد حاضر در این دوره، پس از گذراندن ۲۰ ساعت آموزش، گواهینامه شرکت در دوره آموزشی تولید مصنوعات رزینی صادر می شود تصریح کرد: این متقاضیان، جهت اخذ تسهیلات با ضمانت آسان به صندوق قرض الحسنه امداد ولایت معرفی می شوند.
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه این افراد پس از اخذ تسهیلات اشتغال با کمک راهبر شغلی تجهیزات و مواد اولیه را تهیه می کنند تأکید کرد: راهبر شغلی، نه تنها در تولید این مصنوعات، مجری طرح را کمک می کند بلکه در فروش محصولات آنها نیز نقش مؤثری ایفا می کند.
وی استقبال مددجویان، از این رشته صنایع دستی و هنری را خاطر نشان و اظهار کرد: در حال حاضر ۵۷ نفر از زنان سرپرست خانوار در منزل مسکونی خود به تولید این مصنوعات اشتغال دارند.

مددجویان تحت حمایت کمیته امداد قم۱۶۳ تخته فرش بافتند
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد قم از بافت ۲۵۰ متر مربع فرش و قالیچه به ارزش ۲۷ میلیارد ریال توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد قم در سال ۹۹ خبرداد.
به گزارش پایگاه خبری اطلاع رسانی کمیته امداد، مهرداد مصلح، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قم اهمیت اشتغال پایدار خانگی را خاطرنشان کرد و گفت: در حال حاضر ۳۷۱ قالیباف در این رشته فعال هستند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد قم از نظارت مستمر و منظم بر روند بافت فرش توسط مجریان طرح قالیبافی این نهاد یاد کرد و گفت: امسال ۲۵۰ مترمربع انواع فرش زرع و چارک، زرع و نیم، قالیچه های ابریشم و کرک و ابریشم به ارزش ۲۷ میلیارد ریال توسط خانواده های تحت حمایت تولید شد.
وی اضافه کرد: میانگین قیمت هر متر مربع ۱۰۸ میلیون ریال است که این فرش ها و قالیچه ها به طور متوسط بین ۶ تا هشت ماه بافته شده اند.
مصلح با بیان اینکه این نهاد با هدف تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از آسیب های اجتماعی در خانواده های تحت حمایت و ایجاد اشتغال پایدار و سودآور برای آنها از طرح های قالیبافی حمایت می کند تصریح کرد: کمیته امداد برای سهولت صادرات تولیدات فرش مددجویان کمیته امداد در بازارهای جهانی اقدام به ثبت برند احسان کرده است.