چهارمین قطار مسافربری لوکس قم – مشهد راه‌اندازی شد

مدیرکل راه‌آهن استان قم، با اشاره به راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری لوکس قم – مشهد و بالعکس گفت: امروز شاهد راه‌اندازی قطار سپهر هستیم که صفرتا صد آن تولید داخلی بوده و گامی در جهت رشد تولیدات داخلی محسوب می‌شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،محسن اعتماد، عصر شنبه، در مراسم راه‌اندازی چهارمین قطار […]

مدیرکل راه‌آهن استان قم، با اشاره به راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری لوکس قم – مشهد و بالعکس گفت: امروز شاهد راه‌اندازی قطار سپهر هستیم که صفرتا صد آن تولید داخلی بوده و گامی در جهت رشد تولیدات داخلی محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،محسن اعتماد، عصر شنبه، در مراسم راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری لوکس قم – مشهد و بالعکس، که در سکوی ایستگاه راه‌آهن قم برگزار شد، با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: امروز شاهد راه‌اندازی قطار سپهر هستیم که صفرتا صد آن تولید داخلی بوده و گامی در جهت رشد تولیدات داخلی محسوب می‌شود.

وی افزود: این قطار، قطار ۴ تخته و لوکس بوده که ظرفیت ۴۰۰ نفر داشته و زمان حرکت آن از قم ساعت ۱۹ و از مشهد ساعت ۴۰: ۲۱ دقیقه بوده و حرکت آن به‌صورت یک روز در میان است.

مدیرکل راه‌آهن قم با اشاره به میزان مصرف سوخت در بحث نفر کیلومتر در سال گذشته گفت: در سال قبل نفر کیلومتر طی شده با قطارهای قم به میزان ۸۹۰ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۴۱۹ بوده که به نسبت سال ۹۵ به میزان ۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی ضمن تأکید بر اهمیت صرفه‌جویی در مصرف سوخت عنوان کرد: طبق اعلام سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت به ازای انتقال هر نفر کیلومتر از جاده به ریل، به میزان ۲۰ سی‌سی سوخت صرفه‌جویی می‌شود که در سال گذشته در میزان ۱۸ میلیون لیتر سوخت در اثر این جابجایی صرفه‌جویی شده که ارزش این مقدار بیش از ۶۲ میلیارد ریال است.

وی با بیان پیشرفت‌های صورت گرفته در خدمات‌دهی راه‌آهن قم تصریح کرد: در اسفندماه سال اخیر ایستگاه قم با انتقال ۱۴۱ هزار و ۶۰۵ مسافر، دارای رتبه سوم در کشور بوده است.

مدیرکل راه‌آهن قم ادامه داد: میزان تأخیر از مبدأ قطارهای قم در سال ۹۵ به‌طور میانگین از ۱۲ ثانیه به ۶٫۳ ثانیه در سال ۹۶ کاهش‌یافته، این در حالی است که تعداد قطارهای عبوری و ایجادی از راه‌آهن قم به میزان ۱۶/۵ درصد رشد داشته که از این حیث استان قم در جایگاه مطلوبی قرارگرفته است.