- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

پیگیری ویژه اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به خطوط راه آهن

استاندارقم با اشاره به موقعیت استراتژیک منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، به لزوم پیگیری اتصال این منطقه ویژه اقتصادی به خطوط راه آهن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی استاندار قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در هشتمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در سالن جلسات منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برگزار شد، لزوم انجام تکالیف قانونی دستگاهها را متذکر شد و اظهار کرد: در سال رونق تولید تمام دستگاه های اقتصادی و متولی تولید باید به وظایف خود به نحو احسن عمل کنند تا شاهد تحول در عرصه تولید و شکوفایی اقتصادی باشیم.

استاندار قم با اشاره به برنامه بازدید از واحد های تولیدی پیش از جلسه، افزود: این بازدید های مسئولان از واحد های مشکل دار باید مستمر باشد و تا تدبیر راه حل رفع موانع آن پیگیری شود.

سرمست ظرفیت های قابل توجه منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در مباحث تولیدی و اشتغال را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: قوانین مصوب مختص به مناطق ویژه اقتصادی باید بطور کامل اجرایی شوند و نباید تصویب قوانین ثانویه خلل و مانعی در مسیر رونق اقتصادی و حمایت از تولید و سرمایه گذاری در این مناطق باشد.

وی به موقعیت استراتژیک منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در قلب ایران اشاره و تاکید کرد: اتصال این منطقه ویژه اقتصادی به خطوط راه آهن جهت پیشبرد اهداف و رونق تولید و نیز توسعه اشتغال باید به صورت جدی در سطح ملی پیگیری شود.

مقام عالی دولت در استان همچنین ادامه داد: برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری و رونق تولید در استان قم، فرصت مناسبی جهت تحقق شعار سال بوده و منطقه ویژه سلفچگان باید در این برنامه نقش مهمی ایفا نماید.

استاندار قم در خاتمه با بیان اینکه اولویت استان در منطقه ویژه اقتصادی سفچگان حفظ و تثبیت اشتغال و در ادامه توسعه ظرفیت های تولیدی است، خاطر نشان کرد: برنامه ریزی لازم برای بهره برداری از چند واحد عمده صنعتی و کلنگ زنی از واحدهای جدید در این منطقه تا هفته دولت صورت گیرد.

لازم به ذکر است در ابتدای این برنامه استاندار قم از واحدهای تولیدی گال پرتی، سروش دیزل مبنا و دنا چسب مستقر در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بازدید نمود و از نزدیک در جریان مشکلات این واحدهای تولیدی قرار گرفت