- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

پیشنهادثبت جشن های نیمه شعبان به عنوان بزرگترین اجتماع مهدی یاوران جهان

استاندار قم گفت: پیشنهاد ثبت معنوی جشن های نیمه شعبان را به عنوان “بزرگترین اجتماع مهدی یاوران جهان” را به سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کشور ارسال نموده ایم .

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی استانداری قم دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه ستاد تسهیلات زائرین ویژه نیمه شعبان که بعد از ظهر امروز در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: در جلسات پیشین ستاد تاکید کرده ام که آسیب شناسی لازم در مراسم بزرگ نیمه شعبان انجام شده و نقاط ضعف و قوت احصاء شود.

وی با اشاره به مصوبه کمیته امنیتی ستاد تسهیلات زائرین در مورد بحث پارکینگ های مسجد مقدس جمکران گفت: کمیته ی امنیتی و ترافیکی استان قم بایستی در جلسه ای اضطراری استفاده بهینه از امکانات را مورد بررسی قرار دهد.

وی با تاکید بر حضور میدانی مدیران دولتی تا پایان جشن نیمه شعبان در روز آتی افزود: آمادگی بسیار خوبی برای برگزاری جشن نیمه ی شعبان در استان قم وجود دارد و بحث تعطیلی امروز دانش آموزان به عنوان یک اقدام فرهنگی و نیز برای استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش استان برای خدمت به زائرین بود.

استاندار قم با بیان اینکه مردم استان قم در همدلی و تعاون فراتر از خودشان نگاه می کنند گفت: نمونه ی بارز این مسئله سیلاب اخیر بود که کمکهای مردمی با وجود مشکلاتی که در قم وجود داشت روانه ی استانهای سیل زده شد.

سرمست همچنین با تاکید بر تهیه ی گزارش ارزیابی عملکرد کمیته های ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر خاطرنشان کرد: این گزارش باید بلافاصله پس از برگزاری مراسم نیمه شعبان تهیه و در اولین فرصت از دست اندرکاران فعال قدردانی شود.

مقام عالی دولت در استان گفت: به مسئولان سازمان میراث فرهنگی‌ صنایع دستی و‌گردشگری نیز پیشنهاد کرده ایم مراسم جشن نیمه شعبان به عنوان “بزرگترین تجمع مهدی یاوران جهان” ثبت ملی گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حدود ۵۰۰۰۰ نفر تامین امنیت ، خدمت رسانی به زائرین را بر عهده دارند گفت: اززحمات همه ی دست اندرکاران امنیت ، خدمات عمومی و امدادی ، موکب های مردمی و هیئت های مذهبی تشکر می کنم.

استاندار قم در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه در بحث زیرساختها دستگاه های دولتی مشارکت بسیار خوبی داشتند گفت: برای نهادینه شدن چنین زیرساختهایی برای سالهای آتی، باید جلسات کارشناسی برگزار شود.