- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

پیشرفت ۵۵ درصدی عملیات اجرایی مخزن ذخیره آب شهر کهک

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از پیشرفت ۵۵ درصدی عملیات اجرایی مخزن ذخیره و خط انتقال آب شهر کهک خبر داد و گفت: این پروژه پیش از آغاز فصل گرما به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر سرمست استاندار قم به همراه جمعی از مسئولان استان از مخزن در حال احداث شهر کهک بازدید کرد و از نزدیک در جریان میزان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

استاندار قم در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در زمینه تأمین آب شهر کهک، با بیان اینکه پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب استان همواره طبق برنامه زمان‌بندی به بهره‌برداری رسیده است، ابراز امیدواری کرد: مخزن آب شهر کهک نیز در زمان مقرر وارد مدار بهره‌برداری شود.

دکتر علی جان صادق پور نیز در این بازدید به ارائه گزارشی از نحوه تأمین آب شهر کهک پرداخت و اظهار داشت: تأمین آب این شهر در گذشته از طریق دو حلقه چاه انجام می‌شد که با افزایش جمعیت و کاهش آبدهی این چاه‌ها، همواره با مشکل کمبود آب در این شهر مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه با اجرای خط انتقال آب از سدکوچری به شهر کهک در حال حاضر مشکلی در زمینه تأمین این شهر نداریم، خاطرنشان کرد: به منظور مدیریت فشار شبکه توزیع و افزایش حجم ذخیره مخازن، احداث یک مخزن ذخیره جدید با ظرفیت هزار مترمکعب در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به جانمایی این مخزن در میان اراضی کشاورزی یکی از شهروندان گفت: با پیگیری‌های شورای شهر و شهرداری کهک و همچنین مساعدت این شهروند عزیز، این زمین در اختیار ما قرار گرفت و در هفته دولت عملیات اجرایی مخزن آغاز شد.

وی با اشاره به برخی از مشکلات اجتماعی بر سر راه اجرای این پروژه یادآور شد: با همدلی و مساعدت همه مسئولان استان و شهر کهک این پروژه سرعت گرفت و در حال حاضر ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دکتر صادق پور اعتبار پروژه احداث مخزن و خط انتقال آب شهر کهک را ۳۰ میلیارد ریال اعلام و تأکید کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست قبل از شروع فصل گرم سال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.