- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

پیرغلامان رضوی در شهر قم تجلیل شدند

آیین تجلیل از ۱۴ پیرغلام رضوی، با حضور نمایندگانی از آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و به میزبانی نمایندگی آستان قدس رضوی، در شهر قم برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم، در آستانه فرارسیدن ۲۹ سفر سالروز شهادت امام علی ابن موسی الرضا(ع)، مراسم تجلیل از پیرغلامان رضوی، با حضور نمایندگانی از آستان مقدس حضرت معصومه(س) و با رعایت پروتکل های بهداشتی، در سالن شیخ طوسی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی قم برگزار شد.
در این مراسم برخی از پیرغلامان اهل بیت(ع)، به خواندن اشعاری در مدح امام هشتم شیعیان پرداختند و در نهایت به نیت هشتمین امام شیعیان، از ۸ مداح اهل بیت(ع) و ۸ هیئت دار که در سال های اخیر نسبت به اعزام کاروان های زیارتی از قم به مشهد مقدس اهتمام داشتند، تجلیل شد؛ همچنین ۲ تن از این ۸ هیئت داران، از مادران شهدا بودند که تجلیل ویژه ای نسبت به آنان صورت گرفت.
حجت الاسلام سیدباقر تکیه ای مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی هم در حاشیه این مراسم گفت: با وجود این که امسال با شیوع بیماری همه گیر کرونا روبرو هستیم، اما با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی، مراسم هر ساله خود را تحت عنوان تجلیل از پیرغلامان رضوی، امسال بدون حضور عموم مردم و فقط با حضور تجلیل شوندگان و پیرغلامان برگزار کردیم تا مسائل بهداشتی به صورت کامل رعایت شده باشد.
مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان قم افزود: کسانی در این مراسم تجلیل شدند که یک عمر خدمتگذار زوار امام رضا(ع) در بحث کاروان داری و موکب داری بودند و انشاءالله این کار قدمی در راستای ترویج فرهنگ رضوی باشد.
جواد اشعری مسئول کانون مداحی خادمیاران رضوی استان قم هم گفت: این مراسم بنابر توصیه دوستان آستان قدس رضوی برگزار شد که بر این اساس از پیرغلامانی دعوت شد که یک عمر در مسیر زوار امام رضا(ع) کاروان داری و نوکری و مداحی کردند و انشاءالله که مزد اصلی نوکری شان را از خود امام هشتم خواهند گرفت.
حجت الاسلام احمدی معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) نیز گفت: پیرغلامان اهل بیت(ع) باید همواره مورد تجلیل قرار گیرند، چرا که این کار علاوه بر آن که به نوعی در راستای حفظ شعائر حسینی است، این پیرغلامان را می تواند به عنوان الگو به جامعه دینی و مذهبی معرفی کند.