پیام جعلی قطع یارانه:مردم فریب پیامک های جعلی را نخورند

رئیس پلیس فتا استان قم با اشاره به موضوع سبد معیشتی مردم از سوی دولت، گفت: مردم فریب پیامک های جعلی را نخورند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: دریافت خدمات ازسوی دولت به هیچ وجه از طریق پیامک انجام نمی […]

رئیس پلیس فتا استان قم با اشاره به موضوع سبد معیشتی مردم از سوی دولت، گفت: مردم فریب پیامک های جعلی را نخورند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: دریافت خدمات ازسوی دولت به هیچ وجه از طریق پیامک انجام نمی شود و مردم باید برای ثبت نام و گرفتن خدمت حتماً بصورت مجازی و رسمی (سایت دولت همراه) اقدام کنند.

وی ادامه داد : برخی افراد سودجو با ارسال پیامک با موضوع نام نویسی کارت سوخت، طرح معیشتی دولت و افزایش سهمیه سوخت و  رمز یک بارمصرف اقدام به کلاهبرداری کرده که کاربران باید هوشیار باشند.

رئیس پلیس فتا استان قم بیان داشت: مجرمان با راه اندازی سایت های جعلی و ارسال پیامک، متقاضیان را به درگاه‌های جعلی (فیشینگ) بانکی هدایت می کنند و اطلاعات کارت بانکی آنها را کسب نموده و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آنان می‌کنند.

وی توصیه کرد : کاربران چنانچه پیامی با مضمون قطع یارانه، افزایش سهمیه سوخت، تعیین رمز یک بار مصرف دریافت کردند، به طور حتم صحت آن را با مراجعه به سایت همان سازمان و مراجع ذیربط پیگیری کنند.

سرهنگ موالی خاطرنشان کرد: اگر مردم به دلیل ناآگاهی اطلاعات بانکی خود را در اختیار این افراد سودجو و کلاهبردار قرار داده‌اند، بلافاصله رمز دوم اینترنتی خود را تغییر دهند و اقدامات امنیتی کارت‌های بانکی خود را انجام دهند.