- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

پژوهشگران برتر علم اطلاعات و دانش‌شناسی در قم تجلیل شدند

پژوهشگران و دانشجویان برتر علم اطلاعات و دانش‌شناسی در نشست علمی آسیب‌شناسی پژوهش در حوزه کتابخانه‌های عمومی با حضور جمعی از مسئولان ملی و استانی مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، نشست آسیب‌شناسی پژوهش در حوزه کتابخانه‌های عمومی به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در تالار غدیر اداره کل کتابخانه ها برگزار شد.

در آغاز این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین امیر عطاءالله جباری, مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با تاکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی باید به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شوند، مطرح کرد:هنگامی که بخش‌های مختلف جامعه از کاستی‌ها و کمبودها رنج می‌برند, کتابخانه‌های عمومی می توانند با اجرای طرح هایی نوین و کارآمد و با بهره مندی از کتاب بر این مشکلات غلبه کنند .

سپس مهدی محمدی, رئیس انجمن علمی و اطلاع رسانی قم از برگزاری انتخابات این انجمن در بهمن‌ماه یاد کرد و افزود: واجدین شرایط می‌توانند با شرکت در انتخابات به صورت منسجم در کنار یکدیگر به سمت تقویت ظرفیت‌های انجمن حرکت کنند.

در ادامه این نشست محمد حسن‌زاده, رئیس انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران خاطرنشان کرد: درکشور سه استان خواستار ایجاد شاخه استانی انجمن هستند و این موضوع در نشست هیأت مدیره در دی‌ماه مورد بررسی قرار خواهد گرفت؛وی گفت:کارگروه اطلاعات سلامت با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف استفاده از ظرفیت خدمات کتابخانه‌های عمومی برای تقویت سلامت جامعه تشکیل شده است
.
همچنین، مرتضی محمدی, مسئول کمیته پژوهش انجمن کتابداری استان قم به ارائه گزارشی از شیوه انتخاب پژوهشگران برتر در این نشست پرداخت و گفت: پژوهش‌های امسال نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است.

گفتنی است، در این نشست آیت‌الله فقیهی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین امیرعطااله جباری, مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم; محمدی کرمانشاهی مدیر موزه و کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س); حجت‌الاسلام والمسلمین هادی قبادی مشاور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه قم حضور داشتند.

یادآور می شود فاطمه مسعودی, کتابدار کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای در بخش کارشناسی ارشد; نرجس جعفرعلی در بخش دانشجوی کارشناسی عنوان شایسته‌تقدیر; فاطمه مهابادی در بخش دانشجوی کارشناسی; ایمان نریمانی در بخش دانشجوی کارشناسی ارشد; عیسی زارعی مدیر پژوهش دانشگاه صدا و سیما در بخش دکتری و نیره خدادادی, کتابدار کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دانشجوی دکتری رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی رتبه برتر را به خود اختصاص داده و در این نشست مورد تجلیل قرار گرفتند.