- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

پویایی صنعت فرش قم باوجود مشکلات تحریم حفظ‌ شده است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: باوجود تمام مشکلات ایجادشده در سال‌های بعد از تحریم، صنعت فرش استان پویایی و بالندگی خود را حفظ و تقویت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی سازمان صمت قم: شانزدهمین نمایشگاه فرش قم عصر سه‌شنبه طی آیینی با حضور بهرام سرمست استاندار قم، فرشته دست‌پاک رئیس مرکز ملی فرش ایران و جمعی از فعالان و صادرکنندگان فرش دستباف در محل نمایشگاه دائمی استان گشایش یافت.

در این نمایشگاه قالیبافان استان تولیدات و محصولات فرش ابریشم و کرک خود را ارائه کردند محمود سیجانی در جلسه کارگروه فرش قم با اشاره به مزیت شانزدهمین نمایشگاه فرش استان قم تصریح کرد: نمایشگاه فرش قم یکی از مهم‌ترین نمایشگاه این صنعت در سطح کشور است.

وی بیان کرد: نمایشگاه فرش استان قم به دلیل ظرفیت‌های بزرگی که در آن شکل‌گرفته قابل‌رقابت با نمایشگاه فرش دستباف استان تهران است.

وی خاطرنشان کرد: استقبال تجار و فعالان صنعت فرش داخلی و خارجی برای حضور و برپایی غرفه در نمایشگاه فرش دستباف قم قابل‌توجه و امیدبخش است.

فرشته دست‌پاک رئیس مرکز ملی فرش ایران در این مراسم با اشاره به اینکه فرش دست‌باف دومین کالای صادراتی کشور به شمار می‌رود، بیان کرد: ۲۰ درصد از صادرات فرش ایران به فرش دست‌باف اختصاص دارد، باهدف حمایت از فرش دست‌باف مجموعه دستگاه قضایی و اجرایی اقدامات مناسبی را در خصوص برخورد با مشابه ‌سازی این هنر ایرانی انجام داده‌اند.

در حاشیه گشایش این نمایشگاه اعضای اتحادیه فرش دستباف قم در دیدار با مسئولان استان و رئیس مرکز ملی فرش ایران به بیان مشکلات خود درزمینهٔ تولید و صادرات فرش پردختند.

این نمایشگاه تا ۱۶ آذرماه ۹۸ در انتهای خیابان امام موسی صدر(خاکفرج) محل دائمی نمایشگاه‌های استان قم از ساعت ۱۵ تا ۲۱ پذیرای عموم است.