پليس قرآني افتخاری ارزشمندبرای جامعه اسلامي است

حضرت آيت الله العظمي علوي گرگاني از مراجع معظم تقليد در قم، گفت: پليس قرآني افتخار جامعه اسلامي است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازپايگاه خبري پليس، استاد برجسته قرآن کريم در ديدار سردار مجتبايي فرمانده انتظامي استان قم، حجت الاسلام و المسلمين موجاني رئيس عقيدتي سياسي اين فرماندهي و جمعي […]

حضرت آيت الله العظمي علوي گرگاني از مراجع معظم تقليد در قم، گفت: پليس قرآني افتخار جامعه اسلامي است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل ازپايگاه خبري پليس، استاد برجسته قرآن کريم در ديدار سردار مجتبايي فرمانده انتظامي استان قم، حجت الاسلام و المسلمين موجاني رئيس عقيدتي سياسي اين فرماندهي و جمعي ديگر از برگزار کنندگان کنگره ی قرآنی فرماندهی انتظامی استان قم، با بيان اين که همنشینی با افراد در روحیه انسان اثر می گذارد، اظهارداشت: انسان از ماده نسیان نیست بلکه از ماده انس بوده یعنی روحیه بشر انس با افراد در اجتماع است اما بايد همواره خود را حفظ کند .

وي با بيان اينکه پليس چون با روحانیت، علما و بزرگان تعامل و ارتباط دارد پس قطعاً روحیه عالمان ديني نیز در عملکرد آنان اثر می‌گذارد، گفت: از همه عزیزان در نیروی انتظامی مي خواهم تا همانطور که ارتباط شان را با شخصیت های علمی و شخصیت هایی که اهل زهد و تقوا هستند حفظ و ارتقاء داده تا روحیه شان قوی تر شود.

اين مرجع عاليقدر با اشاره به اين که کمالات انسان اکتسابي است، افزود:هر عملی که از انسان سر بزند خوب و يا بد، کوچک و يا بزرگ باشد در پيشگاه خداوند پوشيده نخواهد بود.

حضرت آيت الله العظمي علوي گرگاني ضمن قدرداني از زحمات همه افسران، درجه‌داران و فرماندهان نيروي انتظامي، گفت: بايد بدانيم دشمن بيکار ننشسته و طبق فرمايشات حضرت امام راحل که فرمود “هرجا دیدید که دشمن خوشحال است ما باید خلاف آن را عمل کنیم”، بنابراين همواره بايد دشمن شناسي خود را تقويت کرده و رفتار دشمنان را رصد کرد.

وي با اشاره به اين که ما هر چه داریم از برکت قرآن است، افزود: کلام وحي کسانی را هدایت کرده که دست به دامن آن باشند.

اين مرجع عاليقدر با بيان اين که خوشا به سعادت کسانی که حافظ قرآن بوده در امورات قرآني فعال و به آن عمل مي کنند، گفت: پليس قرآني افتخار جامعه اسلامي است و ما اين سعه صدر پليس در ارائه خدمات به مردم را از تاثير آموزه هاي ديني بر رفتار و عملکرد پليس مي دانيم.

سردار”کاظم مجتبايي” فرمانده انتظامي استان قم نيز در ابتداي اين ديدار اظهارداشت:نیروی انتظامی با توجه به گستره و حساسيت ماموریت ها مي بايست از پایه های دینی و معرفتی برخودار باشد در غير اين صورت از اجرای مأموريت بر مبنای اصول دینی، علمی و تخصصی عقب مي ماند.

وي با تاکيد بر اين که مهم ترین رکنی که می تواند پلیس را در ارتباط با ارتقاء معنویت و توسعه ی دینی و علمی کمک کند چیزی جز نسخه ی بی بدیل و معجزه پیامبر عظیم الشان اسلام یعنی قرآن نيست، تصريح کرد:بحمدلله سال هاست که در نیروی انتظامی از جمله پلیس قم به موضوع قرآن در راستاي درک و مفاهيم قرائت و حفظ آن توجه ويژه اي مي شود.

فرمانده انتظامي استان قم با بيان اين که در سه دوره کنگره قرآنی در سه سال گذشته ۱۶۵۰ نفر از کارکنان فرماندهي انتظامي استان قم از حفظ یک جز تا کل قرآن در مسابقات شرکت کرده اند، افزود: همیشه پليس قم با بهره گیری از معارف قرآنی از طريق توصیه های بزرگانی همچون معظم له توانسته در طراز بالایی از نظر تخلق به قرآن کريم قرار بگیرد.