- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

پلمب ۳ مسافرخانه غيرمجاز متخلف در طرح فاصله گذاري اجتماعي

رئيس پليس امنيت عمومي استان قم از پلمب ۳ مسافرخانه و هتل آپارتمان غيرمجاز متخلف در قم خبر داد و گفت: متصدي اين واحدهاي صنفي بر خلاف مصوبه ستاد ملي مبارزه با کرونا واحد هاي صنفي خود را باز به مشتريانش خدمات اقامتي ارائه مي کردند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ “پيام کاوياني” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومي استان در راستاي ارتقاء امنيت اجتماعي و سلامت عمومي مردم براي جلوگيري از شيوع ويروس کرونا به بازديد و نظارت از واحدهاي صنفي در شهر قم پرداختند.

وي افزود: در اين طرح مأموران پس از ارزيابي هاي لازم، از ۲۸ باب مسافرخانه غير مجاز در اين طرح بازديد و ۳ مسافرخانه غير مجاز متخلف را به علت نقض اقدامات پيشگيرانه ويروس کرونا توسط متصديان و ناديده گرفتن ابلاغيه هاي صنفي پلمب و به متصديان ۷ واحد صنفي اخطار و ۱۹ واحد تذکر لساني دادند.

رئيس پليس امنيت عمومي استان قم از شهروندان خواست، با معرفي صنوف متخلف از طريق شماره تماس ۱۱۰ پليس را در تامين بهتر امنيت و پيشگيري از شيوع بيماري کرونا ياري کنند.

///////////////////////////

کشف محموله یک میلیارد و ۱۰۰ میلیونی قاچاق در قم

جانشین فرمانده انتظامی استان قم از کشف محموله وسايل جشن تولد خارجي قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در قم خبر داد.

سرهنگ “بهادر اسماعیلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قم حين کنترل تردد خودروهاي عبوري در محور “سلفچگان – ساوه” يک دستگاه کاميونت را متوقف کردند.

وی گفت: راننده در مواجهه با کارآگاهان اذعان داشت خودرو حامل مقاديري کالا شامل بيسکويت و جامايعي و… بوده و از یکی از استان های مرکزی به مقصد تهران بارگيري کرده است، در ادامه با بررسي بار خودرو مشاهده شد پشت کالاهاي بارگيري شده تعدادي کارتن وسايل جشن تولد خارجي شامل فشفشه بارگيري شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم افزود: با توجه به اینکه راننده هيچگونه مدارک مثبته گمرکي و بارنامه‌اي همراه نداشت، کاميون به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان منتقل و در بازرسی از آن ۱۸۲ هزار و ۴۰۰ عدد فشفشه کيک جشن تولد کشف شد.

سرهنگ اسماعیلی اضافه کرد: سپس نمونه کالا برای ارزش گذاري به گمرکات استان ارسال و کارشناسان ارزش آن را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعلام کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم گفت: سرانجام متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان و در نهایت روانه زندان شد.