- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

پرچم بارگاه حضرت ثامن الحجج(ع) به بنیاد شهید و امور ایثارگران قم منتقل شد

کاروان زیر سایه خورشید در مراسمی با حضور مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم، خانواده معظم شهدا و خادمان به شهدا امروز میهمان بنیاد شهید وامور ایثارگران استان بودند و حاضران به پرچم سبز رضوی تبرک جستند.

 به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، همزمان با دهه کرامت کاروان زیر سایه خورشید خادمان با اخلاص حرم رضوی امروز ( شنبه) صبح با انتقال پرچم مطهر بارگاه امام رضا (ع) به بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

در این مراسم معنوی خانواده شهدا و ایثارگران و خادمان به شهدا با حضور در نمازخانه بنیاد شهید وامور ایثارگران به پرچم گنبد و بارگاه مطهر امام علی بن موسی الرضا (ع)  تبرک جستند.
خادمان امام رضا (ع) ضمن قرائت صلوات خاصه حضرت، به مدیحه سرایی در رسای بانوی کرامت و برادر بزرگوارشان امام هشتم (ع) پرداختندو هدایای تبرکی بین حاضران توزیع شد.
هرساله در ایام دهه کرامت، بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم میزبان کاروان جشن های مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید است

………………………………………………….

گردهمایی نخبگان شاهد و ایثارگر استان قم برگزار شد
همزمان با آغاز دهه کرامت گردهمایی  نخبگان شاهد و ایثارگر در مجموعه اردوگاهی دشت بهشت قم برگزار شد .

به گزارش ایثار واحد استان قم، نخبگان شاهد و ایثارگر به منظور تعامل و هم افزایی، برگزاری جلسات هم اندیشی، و حضور در یک برنامه تفریحی یک روز را به همراه خانواده در مجموعه اردوگاهی دشت بهشت در بخش کهک، روستای فردو گذراندند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در جمع نخبگان شاهد و ایثارگر گفت: امروز مفتخر به خدمت رسانی به ۴۴۵ نخبه شاهد و ایثارگر در استان قم هستیم، نخبگانی که از نیروهای دلسوز و کارآمد می باشند و ضروری است، هرچه بیشتر این نیروهای توانمند به جامعه معرفی شوند.

سردارسید جواد هاشمی افزود: برگزاری این قبیل برنامه ها در راستای تعامل و شناخت نخبگان ، ایجاد انگیزه و تقویت بنیه علمی و شناساندن این نیروهای ارزشمند و متعهد به جامعه است.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدی ولدانی هیات علمی دانشگاه و عضو نخبگان ایثارگر استان به ایراد سخنرانی پرداخت و بر جایگاه نخبگان شاهد و ایثارگر و رسالت سنگین ایشان در جامعه تاکید کرد.

هم اکنون استان قم ۴۴۵ پرونده از نخبگان شاهد و ایثارگر را تحت پوشش دارد که از این تعداد ۱۲۰ نفر همسر و فرزند شهید، ۲۹۳نفر جانباز و همسر و فرزند جانبازان و ۳۲ نفر آزاده وخانواده ایشان هستند.

لازم به ذکر است، در این جلسه تعداد از مسوولان تشکل های فعال ایثارگری نیز حضور داشتند.