پروژه فرودگاه قم جزو منطقه آزاد سلفچگان می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پروژه فرودگاه قم جزو منطقه آزاد سلفچگان قرار می‌گیرد، گفت: حداکثر ظرف سه ماه آینده تمام مجوزها مسیر قانونی را طی می‌کنند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی در حاشیه جلسه کارگروه ویژه بررسی موانع و مشکلات فرودگاه قم […]

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پروژه فرودگاه قم جزو منطقه آزاد سلفچگان قرار می‌گیرد، گفت: حداکثر ظرف سه ماه آینده تمام مجوزها مسیر قانونی را طی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی در حاشیه جلسه کارگروه ویژه بررسی موانع و مشکلات فرودگاه قم اظهار داشت: این طرح از مدت‌ها پیش آغاز شده بود و مسیری برای اخذ مجوزهای آن انجام شده بود که بعداً به دلیل برخی چالش‌ها دچار مشکل شد و بسیاری از افرادی که به عنوان منطقه گردشگری در کنار آن سرمایه گذاری کرده بودند به حق مشکلاتی داشتند که حل نشده بود و راه حل آن این است که مسئله فرودگاه حل شود تا آن‌ها بتوانند از مزایای گردشگری استفاده کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از حدود دو سال پیش استاندار قم تیمی را تعیین کرد تا مسئله حقوقی این موضوع حل شود، بیان کرد: از دادگستری قم تشکر می‌کنیم که به موقع ورود کرد، همچنین معاونت عمرانی وزارت کشور نیز برای پیگیری این موضوع مأمور شده است.

وی افزود: دستگاه‌های مختلفی مانند وزارت راه، جهاد کشاورزی، قوه قضائیه، شورای شهر و سایر نهادهای استانی و ملی لازم است مشارکت داشته باشند و در این جلسه نیز حضور داشتند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور ادامه داد: خوشبختانه تصمیمات خوبی اتخاذ شد تا حداکثر ظرف سه ماه آینده تمام مجوزها مسیر قانونی را طی کنند و این پروژه جزو منطقه ویژه سلفچگان قرار گیرد و مسیر قانونی آن نیز طی شود که این موضوع برای منطقه آزاد سلفچگان و قم مزیت‌هایی را به دنبال دارد.

لاریجانی متذکر شد: برخی از معارضین با این پروژه نیز مشکلاتی داشتند که راجع به آن‌ها نیز تصمیم‌گیری شد تا مشکل آن‌ها حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پروژه را بخش خصوصی یا شهرداری پیگیری می‌کند و در مورد هر دو پیشنهاداتی وجود دارد، گفت: اقداماتی در زمینه فاینانس انجام خواهد شد و تلاش می‌کنیم همه این امور ظرف سه ماه آینده به نتیجه برسد.