پروژه‌های آب و فاضلاب قم با حضور استاندار به بهره برداری رسید

۸ پروژه شرکت آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان با حضور استاندار قم افتتاح و به بهره‌برداری رسید. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، ۸ پروژه شرکت آب و فاضلاب قم شامل اجرای بیش از ۲۰ هزار متر توسعه و اصلاح شبکه […]

۸ پروژه شرکت آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان با حضور استاندار قم افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، ۸ پروژه شرکت آب و فاضلاب قم شامل اجرای بیش از ۲۰ هزار متر توسعه و اصلاح شبکه فاضلاب، راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی، حفر و تجهیز دو حلقه چاه، احیا و بهسازی چاه‌های آب شهری، اجرای ۲۴ کیلومتر شبکه آب، حصار کشی چاه‌ها و بازطراحی و افزایش راندمان ایستگاه پمپاژ و فاز دوم مرکز تله‌متری و کنترل از راه دور تأسیسات با اعتباری بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان با حضور استاندار، فرماندار و جمعی دیگر از مسئولان استان به بهره‌برداری رسید.

استاندار: سرعت در اجرا از مزایای پروژه‌‌های آبفا است

استاندار قم در آیین بهره‌برداری از این پروژه‌ها استفاده بهینه از منابع آبی و انرژی‌های تجدید پذیر را از جمله مزایای پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب استان برشمرد و گفت: از مزیت‌های پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب سرعت در اجرای آن است به طوری که نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی که امروز افتتاح شد از زمان کلنگ زنی تا بهره‌برداری از آن تنها دو ماه طول کشید.

دکتر بهرام سرمست همچنین با اشاره به اقلیم گرم قم و روزهای بلند آفتابی در این شهر اظهار داشت: با توجه به مقرون به صرفه بودن استفاده از پنل‌های خورشیدی برای تولید برق، شرکت آب و فاضلاب استان قم می‌تواند در بهره‌برداری از این پنل‌ها الگوی سایر دستگاه‌های استان قرار گیرد.

* احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی در دو ماه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در این مراسم با اشاره به افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی تأسیسات آبرسانی شهید وفایی گفت: این نیروگاه چهارمین نیروگاه خورشیدی آبفا است که با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان در کمتر از دو ماه از زمان کلنگ زنی به بهره‌برداری رسید.

وی استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر، اشتغال‌زایی، کاهش آلودگی محیط‌زیست، درآمدزایی و استفاده از ظرفیت تولید داخل را از اهداف احداث این نیروگاه خورشیدی برشمرد و اظهار داشت: میزان برق تولید این نیروگاه در سال ۱۶۸ هزار کیلووات ساعت است و سالانه بیش از ۹۲ تن دی‌اکسید کربن را کاهش می‌دهد.

دکتر علی صادق پور اجرای بیش از ۴۰ کیلومتر شبکه آب و فاضلاب را دیگر پروژه مورد بهره‌برداری عنوان و خاطرنشان کرد: این شبکه‌ها برای بیش از آبرسانی و جمع‌آوری بیش از ۲۶۰ خانوار طراحی شده است که در مناطق مختلف شهر اجرا شده است.

وی با اشاره به احیا و بهسازی ۱۰ حلقه چاه شهری گفت: با اجرای این پروژه ضمن افزایش کیفیت آب، ۲۵۰ لیتر بر ثانیه توان تولیدی این چاه‌ها به عنوان تأمین‌کننده آب شهر قم در مواقع ضروری افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم بازطراحی و افزایش راندمان ایستگاه پمپاژ تأسیسات آبرسانی شهید وفایی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: اجرای این پروژه ۲۰ درصدی راندمان این ایستگاه را افزایش داد و ۶۰۰ میلیون ریال نیز در سال صرفه‌جویی به دنبال خواهد داشت.

وی سامانه دوم تله‌متری تأسیسات آب و فاضلاب استان را از دیگر پروژه‌های مورد بهره‌برداری ذکر کرد و یادآور شد: این سامانه با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان و به عنوان یک سامانه پدافندی و به منظور استفاده در شرایط اضطراری راه‌اندازی شد.

پایان خبر/