- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

پرداخت ۲۰میلیارد ریال اسناد موسسات و مراکز درمانی طرف قرار داد استان

مدیر کل بیمه سلامت استان قم گفت:بیش از ۲۰ میلیارد ریال اسناد  مطالبات موسسات و مراکز درمانی طرف قرار داد استان پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،دکتر محمد رضا فخاریان قمی  با اعلام این خبر اظهار داشت :با عنایت به پیگیریهای مدیرعامل محترم سازمان بیمه سلامت ایران  آقای مهندس موهبتی و اختصاص اعتبار مربوطه،بیش ۲۰میلیارد ریال  مطالبات مراکز و موسسات درمانی طرف قرار داد استان پرداخت شد .

مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: با اعتبار تخصیص یافته موصوف، پنجاه درصد مطالبات خرداد ماه  سالجاری درمانگاههای خصوصی به مبلغ۷۹۰۰میلیون ریال و مطالبات اردیبهشت ماه سالجاری  مراکز تصویر برداری به مبلغ ۳۵۰۰ میلیون ریال و مطالبات اردیبهشت ماه سالجاری مراکز فیزیوتراپی به مبلغ ۸۳۰ ملیون ریال و مطالبات اردیبهشت ماه  سالجاری آزمایشکاههای خصوصی به مبلغ ۲۹۰۰ میلیون  ریال و مطالبات اردیبهشت و خرداد ماه سالجاری پزشکان عمومی و متخصص به مبلغ ۵ میلیارد ریال پرداخت شد.

وی افزود: با اختصاص اعتباری به مبلغ ۷ میلیادر ریال  میلیارد ریال  به عنوان  خسارت متفرقه  تعداد  ۴۵۵پرونده نیز در صندوقهای       کارمندی ،ایرانیان ،سایر اقشار و روستائی پرداخت شد.ضمنا اسناد خسارت متفرقه سال ۹۷ بیمه شدگان نیز تسویه حساب شده است

دکترمحمد رضا فخاریان قمی در ادامه تاکید کرد:

درسالجاری نیزبرنامه عملیاتی همانند دوسال گذشته ازطرف ستاد تدوین وبرای اجرا به اداره کل استانها من جمله استان قم ابلاغ شده است که میبایست برابر زمان بندی تنظیمی انجام و به ستاد مرکزی در بازه زمانی معین گزارش گردد .

شایان ذکر است:برنامه عملیاتی براساس قوانین بالادستی وظایف و تکالیف سازمان پیش بینی و تدوین شده است برنامه هایی مانند رفع همپوشانی بیمه ای وپوشش بیمه همگانی و…از جمله تکالیف سازمانی مقرر دربرنامه عملیاتی است که اجرای بهینه آن در نهایت به نفع بیمه شد گان محترم خواهد بود .

مدیر کل بیمه سلامت استان تاکید کرد:

مهمترین فعالیت سالجاری بیمه سلامت دراین اداره کل وادارات کل بیمه سلامت کشور،استفاده از زیرساختهای الکترونیکی و همچنین الکترونیکی کردن خدمات است که نسخه نویسی الکترونیک از جمله این خدمات میباشد که با اجرای آن تاثیرمهمی در مدیریت منابع،هزینه ها وروان سازی دسترسی بیمه شدگان به خدمات درمانی دارد که تاکنون در استان قم تعداد۲۷ پزشک و داروخانه بصورت الکترونیک خدمات به بیمه شدگان ارائه مینمایند.

دکتر فخاریان قمی در خاتمه افزود پیگیریهای ستادی و استانی برای پرداخت بخشی از مطالبات معوقه سال گذشته مراکز و موسسات درمانی در جریان است که بمحض حصول نتیجه و تخصیص اعتبار لازم ،مطالبات سال نیز۹۷ تسویه خواهد شد .