پرداخت ۲۱ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان کمک معیشت به مددجویان استان قم

متوسط کمک معیشت پرداختی و خدمات بلاعوض ارائه شده به مدجویان در نیمه نخست سال ۹۷ بیش از بیش از چهار میلیون تومان بوده است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از کمیته امداد، عباس جوشقانیان، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه ۳۷ هزار و ۵۰۰ […]

متوسط کمک معیشت پرداختی و خدمات بلاعوض ارائه شده به مدجویان در نیمه نخست سال ۹۷ بیش از بیش از چهار میلیون تومان بوده است.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از کمیته امداد، عباس جوشقانیان، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر تحت حمایت این نهاد در استان قم هستند گفت: این نفرات در قالب ۲۱ هزار و ۷۱۱ خانوار در مجموع ۲٫۹ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند که از خدماتی مانند کمک معیشت، کمک هزینه ی درمان، مسکن، ازدواج و لوازم منزل بهره مند می شوند.
وی همچنین مجموع مستمری پرداختی به خانوارهای تحت حمایت طی ۶ ماهه نخست امسال را ۲۱ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان اعلام و اظهار کرد: متوسط مستمری دریافتی هر خانوار در ۶ ماهه گذشته یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و متوسط خدمات بلاعوض ارائه شده به هر خانوار ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قم با اشاره به ضرورت تامین مسکن مناسب برای نیازمندان گفت: امسال تاکنون ۱۹ خانوار با کمک هزینه پرداختی این نهاد به میزان ۶۱۶ میلیون تومان خانه دار شدند و با تعمیرات انجام شده در منازل ۲۶۱ خانوار هم توانسته ایم در محیط زندگی آنها بهبود نسبی ایجاد کنیم.
وی سلامت و درمان مددجویان را از اولویت های این نهاد برشمرد و گفت: علاوه بر اقدامات پیشگیری و درمان مددجویان، ماهانه به طور میانگین ۶۳۰ مددجوی سالمند و زمین گیر از پوشینه بهره مند می شوند که این اقلام ارزشی بیش از ۲۲۲ میلیون تومان دارد.
جوشقانی اجرای ایده های نو در حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قم طی دو سال گذشته را خاطر نشان کرد و گفت: این طرح ها عبارتند از سطح بندی خانوارها، ایجاد اداره بانوان، طرح دوباره زندگی(رجوع زنان سرپرست خانوار به همسران سابق خود)، طرح مددکاری اسلامی و برون سپاری خدمات مددکاری سالمندان که با هدف تسهیل و تسریع خدمت رسانی به نیازمندان طراحی و اجرا شده است.
معاون حمایت و سلامت خانواده استان، ایجاد نخستین اداره ویژه بانوان کشور را در استان قم خاطر نشان کرد و گفت: در این اداره که کارکنان آن بانوان همکار هستند به همه زنان سرپرست خانوار زیر ۵۵ سال شهر قم خدمات ارائه می شود.
وی در ادامه به تشریح طرح های جدید این نهاد پرداخت و گفت: طرح مددکاری اسلامی توسط طلاب خواهر و برادر حوزه علمیه با بهره مندی از اصول اسلامی و مبانی اخلاقی در این استان انجام می شود که مددکاران این طرح با حضور مستمر در بین خانواده ها از مشکلات آنها آگاه می شوند و از آسیب های اجتماع در این خانواده ها جلوگیری می کنند.
جوشقانی یکی از مهمترین طرح های انجام شده در استان قم را طرح دوباره زندگی برشمرد و گفت: این طرح مربوط به زنان مطلقه سرپرست خانواری است که مجدد به همسران سابق خود بازگشته اند که هم اکنون با اجرای این طرح توانستیم ضمن ایجاد اشتغال پایدار برای سرپرستان بیکار این خانوارها ،کانون گرم ۸۰ خانواده را دوباره تشکیل دهیم.