پرداخت بیش از ۶۱٫۶ میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان

در سال ۹۸ بیش از ۶۱ میلیارد و ۶۸۶ میلیون تومان تسهیلات اشتغال به ۲۰۰۵ مددجو پرداخت شد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  سایت خبری کمیته امداد، اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی این نهاد توانمندسازی مددجویان است گفت: ما در این نهاد […]

در سال ۹۸ بیش از ۶۱ میلیارد و ۶۸۶ میلیون تومان تسهیلات اشتغال به ۲۰۰۵ مددجو پرداخت شد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  سایت خبری کمیته امداد، اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی این نهاد توانمندسازی مددجویان است گفت: ما در این نهاد از طریق پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از منابع داخلی و بانکی و همچنین با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و کارفرمایان متقاضی نیروی کار و تعامل مؤثر با مراکز کاریابی تلاش می کنیم این هدف را محقق کنیم.
وی تسهیلات پرداختی برای مددجویان مستعد کار را بیش از ۶۱٫۶ میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: از این مبلغ ۵۷ میلیارد و ۲۱۲ میلیون تومان از اعتبارات قرض الحسنه بانکی از محل تبصره بودجه سال ۱۳۹۸ و برنامه قانون حمایت از ایجاد و توسعه اشتغال پایدار روستایی و بیش از چهار میلیارد و ۴۷۴ میلیون تومان از منابع صندوق قرض الحسنه امداد ولایت پرداخت شده است.
میرشکار مجموع طرح های اجرا شده کارفرمایی و خوداشتغالی برای مددجویان در سال گذشته را دو هزار پنج طرح عنوان کرد که در این طرح ها دو هزار و ۶۴۸ نفر مشغول به کار هستند.
وی افزود: در سال گذشته ۱۵۳ نفر نیز از طریق کاریابی به مراکز تولیدی و خدماتی معرفی و به کار گمارده شدند.
مدیرکل کمیته امداد استان قم، ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کاریابی و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را در راستای پایدارسازی کسب و کار جامعه هدف عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین رویکردهای این نهاد ارائه آموزش‌های مبتنی بر اشتغال پایدار و متناسب با بازار کار و آماده‌سازی نیروی کار ماهر برای ایجاد اشتغال است.
انتهای پیام/
میرشکار با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ که مزین به نام جهش تولید است ابراز امیدواری کرد که این نهاد در استان قم گام های مؤثرتری جهت ایجاد اشتغال مضاعف مددجویان و جهش تولید در کشور بردارد.