- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

پرداخت بیش از ۲۸ میلیارد تومان برای اشتغال افراد تحت حمایت کمیته امداد قم

در سال گذشته بیش از ۱۴۰۰ مددجوی قمی از ۲۸٫۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال بهره مند شدند.
به گزارش پایگاه  خبری رهپویان قم به نقل از  کمیته امداد، مهرداد مصلح، معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم با اشاره به اجرای طرح راهبری شغلی در کمیته امداد استان قم گفت: در سال ۹۷ برای سه هزار و ۶۷۶ مراجعه به مرکز راهبری شغلی پرونده مشاوره شغلی تشکیل شد.
وی بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی برای اشتغال مددجویان را موفقیت آمیز توصیف کرد و گفت: پرداخت یکهزار و ۴۱۵ فقره تسهیلات اشتغال و معرفی ۷۱ نفر به عنوان کارگر به مراکز تولیدی و خدماتی از جمله فعالیت های این مرکز در سال ۹۷ بوده است.
وی تسهیلات پرداختی برای اشتغال مددجویان مستعد کار را بیش از ۲۸ میلیارد تومان عنوان و اظهار کرد: از این مبلغ حدود ۱۸ میلیارد تومان از منابع بانکی و بقیه آن از اعتبارات این نهاد و صندوق توسعه ملی پرداخت شده است.
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم آموزش در بخش اشتغال را از ضروریات کارآفرینی و تولید برشمرد و تصریح کرد: دو هزار و ۱۲۶ فقره آموزش در زمینه های مهارتی و پایدارسازی شغل به میزان ۸۰ هزار ساعت به افراد تحت حمایت ارائه شد که از این تعداد یکهزار و ۷۱۰ نفر از افراد آموزش دیده زنان بوده اند.
مصلح با بیان اینکه امسال نزدیک به پنج هزار طرح فعال در استان قم داریم گفت: امید است در سال ۱۳۹۸ که مزین به نام رونق تولید است کمیته امداد در راستای منویات مقام معظم رهبری گام های موثرتری جهت ایجاد اشتغال و کمک به کارفرمایان و تولید بردارد.