- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

پایان بی سوادی اولیاء دانش آموزان منطقه کهک

رئیس اداره آموزش و پرورش بخش کهک در مصاحبه با خبرنگار ما از پایان بی سوادی اولیاء دانش آموزان منطقه کهک خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، مهجوری با بیان اینکه اهمیت مبارزه با بی سوادی بر کسی پوشیده نیست و کم بیش تمام کشورهای در حال توسعه به اهمیت این امر پی برده اند، عنوان کرد:نخستین بند سواد آموزی ریشه کن کردن بی سوادی در جامعه است.
وی در ادامه اظهار داشت: در بین اولیاء دانش اموزان منطقه کهک فرد بی سواد نیست.طبق برنامه ریزی انجام گرفته در سال گذشته و با همت خانواده ها، شورای پشتیبانی نهضت سواد اموزی و شورای اموزش و پرورش جذب افراد بی سواد انجام گرفت.
مهجوری عنوان کرد: در سال ۹۵ طبق آمار و با توجه به ابلاغیه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان سی نفر از اتباع و سی نفر از ایرانیان حجم ابلاغیه و سهمیه بخش کهک بود که سی نفر اتباع جذب و بیست نفر از انها قبول شدند.ایرانیان هم بیست نفر جذب و ده نفر قبول شدند.در سال ۹۶ نیز با توجه به حجم ابلاغیه بیست نفر جذب شده و در آزمون شرکت و قبول شدند.
رئیس اداره آموزش و پرورش افزود: پنج مربی به صورت ثابت و پانزده مربی به صورت متغیر به افراد آموزش دادند.
وی هزینه کلاسهای سواد آموزی در سال ۹۵ یکصد و پنجاه میلیون ریال و در سال ۹۶ یکصد میلیون ریال عنوان کرد که توسط نهضت سواد آموزی استان پرداخت شده است.
مهجوری در ادامه اظهار داشت: استقبال مردم منطقه از طرح نهضت سواد آموزی بسیار بالا بود و اولیاء دانش اموزانی که در مدرسه حضور داشتند با راهنمایی مدیران مدارس توانستند در این کلاسها شرکت کنند.سایر افرادی که در روستاها از ولی دانش آموزان نبودند و اداره اموزش و پرورش به انها دسترسی نداشت با همکاری دهیاران و شورای روستاها معرفی شده و در کلاسها شرکت و از نعمت سواد بهره مند شدند.
وی در پایان از همکاری دهیاران و شوراهای روستاهای بخش کهک تقدیر و تشکر کرد.