- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

پاسخ روابط عمومی آستان مقدس درباره ساخت و ساز صحن جوادالأئمه(ع)

روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با صدور بیانیه ای درباره ساخت و سازهای انجام شده در صحن جوادالأئمه علیه السلام حرم مطهر توضیح داد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، متن بیانیه روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس بدین شرح می باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم
بارگاه نورانی و ملکوتی حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام از جمله حرم های مطهر می باشد که همه ساله پذیرای میلیون ها زائر و مشتاق اهل بیت علیهم السلام از سراسر جهان می باشد.
حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) دارای صحن ها و رواق هایی است که در هر دوره متناسب با نیاز زائران توسعه و گسترش یافته و ایجاد فضاهای خدماتی به زائران در هر یک از صحن های حرم از جمله الزامات آن می باشد که باید در جهت رفاه حال زائران ایجاد گردد.
بدیهی است هر گونه احداث و توسعه در فضاهای حرم های مطهر به عهده متولیان آن است و آستان های مقدس ایجاد هر گونه فضای خدماتی و رفاهی مثل رواق، شبستان، کفشداری، امانتداری و انجام فعالیت های فرهنگی و خدماتی را بنا بر ضرورت، ایجاد می کنند و برای این کار هیچ گاه نیاز به مجوزی نبوده و نخواهد بود. البته آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیها السلام ساخت و سازهای خارج از حرم مطهر را پس از اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح انجام می دهد.
واضح است که توسعه غربی حرم مطهر از ابتدا به عنوان «صحن حضرت جواد الائمه علیه السلام»، احداث گردیده و طی صورتجلسه شماره ۵۵۱۸۰ مورخه ۱۹/۱۱/۱۳۸۹ در اختیار حرم مطهر قرار گرفته است. لازمه ارائه خدمات مختلف به زائران، ایجاد فضاهای مورد نیاز می باشد که این امر با در نظر گرفتن سیما و منظر مناسب و متناسب با معماری حرم مطهر و رعایت مسائل امنیتی و توجه به مصوبات شورای تأمین استان، احداث گردیده است.
یادآوری می شود که کلیه فعالیت های آستان مقدس در حوزه های مختلف با بهره گیری از متخصصین داخلی و مشورت با متخصصین دیگر انجام می شود.
همچنین آستان مقدس از همه سازمان ها و نهادها و اشخاصی که در جهت رفاه حال زائران و مجاوران ارائه خدمت دارند، تشکر می کند.