- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

پاتک پلیس به قاچاقچیان دام، توقيف ۱۷ راس گوساله در قم

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از توقیف ۱۷ رأس گوساله قاچاق به ارزش ۱۳۱ ميليون تومان در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ “احمد کرمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در راستاي پيشگيري از قاچاق احشام پس از خبر واصله مبني بر خروج چندین رأس احشام از استان به سمت غرب کشور توسط يک دستگاه کاميون باري، موضوع در دستور کار مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

وی گفت: در ادامه پس از هماهنگی با مقام قضائی استان و اعزام کارکنان این پلیس، خودرو مذکور شناسایی، متوقف و طی بررسی صورت گرفته ۱۷ راس گوساله شامل ۱۵ راس ماده و ۲ راس نر کشف شد.

سرهنگ کرمی افزود: راننده بارنامه همراه نداشته و سرنشين خودرو خود را مالک احشام اعلام که در تحقیقات مأموران، افراد مذکور به خروج بدون مجوز حمل دام از قم به مقصد غرب کشور اذعان کردند.

وی ادامه داد: احشام با مجوز قضائي به قرنطينه دامپزشکي تحويل و پس از نصب پلاک گوش، کارشناسان جهادکشاورزي استان ارزش آن را ۱۳۱ ميليون تومان اعلام کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به ممنوعیت خروج دام ماده از استان، گفت: نهایتاً خودرو کاميون به پارکينگ منتقل و افراد مذکور نیز به همراه پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.