وظایف وماموریت های پلیس ودستگاه قضائی،متنوع،سخت وطاقت فرساست

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: تنوع ماموریتی که در ناجا وجود دارد در سایر نیروهای مسلح نیست، وظایف و ماموریت های پلیس و دستگاه قضائی، متنوع، سخت و طاقت فرسا است . به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  پلیس، حجت الاسلام “مجتبی ذوالنور” در دیدار با فرمانده انتظامی […]

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: تنوع ماموریتی که در ناجا وجود دارد در سایر نیروهای مسلح نیست، وظایف و ماموریت های پلیس و دستگاه قضائی، متنوع، سخت و طاقت فرسا است .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  پلیس، حجت الاسلام “مجتبی ذوالنور” در دیدار با فرمانده انتظامی استان قم، اظهار داشت: ناجا سازمانی متفاوت از سازمان های دیگر است ، عمر خدمتی ام در سپاه سپری شده اما با توجه به طلبه بودن و مسئولیت هایم رابطه کاری با سایر نیروهای مسلح داشته و با وظایف، ماموریت ها، موانع و مشکلات ناجا بیگانه نیستم.

عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: محیط کار پلیس مانند محیط کار سایر دستگاه ها ساده و راحت نیست، تنوع ماموریتی که در ناجا وجود دارد در سایر نیروهای مسلح نیست، وظایف و ماموریت های پلیس و دستگاه قضائی، متنوع، سخت و طاقت فرسا است ،کارکنان نیروی انتظامی در معرض انواع آسیب ها قرار داشته و بیشترین فشار را تحمل می کنند و اگر مراقبت نشوند، آسیب پذیر هستند.

حجت الاسلام ذوالنور تاکید کرد: همه مسئولان باید با نمایندگان مجلس ارتباط قوی و مستمر داشته و مشکلات و نواقص دستگاه متبوع خود را به نماینده مجلس منتقل کنند و او نیز پیگیری کند تا مشکلاتشان مرتفع شود.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر مجمع استانی که با دو نماینده دیگر استان برگزار شد، گفتم مسائل و گرایشات سیاسی در دو مقوله نباید اثر بگذارد یکی منافع ملی و دیگری منافع استانی ، نباید دودش در چشم مردم برود، من در جلسه آتی این مجمع بصورت ویژه مطالبات نیروی انتظامی را مطرح می کنم، بایستی از ظرفیت ریاست مجلس که در اختیار نماینده مردم قم است، حداکثر استفاده را برای حل مشکلات متعدد قم برده شود .

حجت الاسلام ذوالنور ابراز داشت: استان قم مشکلات و آسیب های اجتماعی مانند مهاجرت، تنوع جمعیتی، رشد غیرمتعارف و غیر قواره مند جمعیتی و شهری ،طلاق،اعتیاد ،حاشیه نشینی و فقر اقتصادی دارد ، استان قم استانی درآمد زا نیست، بنابراین نسبت به استان های وضعیت اقتصادی بدتری دارد.

نیروی انسانی سرمایه اصلی و مهم ترین عامل کسب موفقیت در ماموریت های ناجاست

فرمانده انتظامی استان قم نیز گفت: نیروی انتظامی در نظام جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مقابله و مبارزه با ضد ارزش ها و ناهنجاری ها است و بر خود واجب می دانیم نسبت به مسائل روز آگاهی و بصیرت لازم را داشته باشیم.

سردار “عبدالرضا آقاخانی” ادامه داد: استان قم استانی حساس در ابعاد مختلف است، آن چه که به وظایف و مسئولیت های نیروی انتظامی برمی گردد، بعد امنیتی است.

وی با اشاره به اهمیت ویژه نیروی انسانی در ناجا افزود: نیروی انسانی سرمایه اصلی نیروی انتظامی و مهم ترین عامل کسب موفقیت در ماموریت های ناجاست و ابعاد دیگر در مراتب بعدی قرار دارند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به لزوم اختصاص اعتبار عمرانی به فرماندهی انتظامی استان، گفت: قدمت ساختمان ها و اماکن و مراکز نیروی انتظامی در استان بسیار بالاست و نیروی انسانی کافی نیز وجود ندارد ، گرچه با همت خیرین در این ۴ ماهه که بنده فرماندهی انتظامی استان را بر عهده گرفتم یک کلانتری و یک پایگاه پلیس آگاهی در منطقه پردیسان افتتاح شده و کلنگ ۲ کلانتری و ۲ پاسگاه در ۲ منطقه دیگر نیز زده شده است.

سردار آقاخانی تاکید کرد: از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم که در سطح ملی و حاکمیتی مطالبه گری کنند و به نیروی انتظامی در مباحثی مانند نیروی انسانی،اماکن و مراکز پلیس و معیشت کارکنان با طرح و تصویب قوانین لازم و تخصیص اعتبار، کمک و یاری رسانند.