وضعیت عفاف وحجاب در قم از خیلی از جاهای  کشور بهتر است

جانشین دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان قم گفت:باتوجه به اینکه شهر قم ام القرای جهان اسلام است ووجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه،علمای اعلام،اماکن فرهنگی اسلامی و..در این شهر مقدس،خوشبختانه وضعیت عفاف وحجاب در این شهر نسبت به دیگر شهرهای کشور به مراتب بهتر است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سید […]

جانشین دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان قم گفت:باتوجه به اینکه شهر قم ام القرای جهان اسلام است ووجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه،علمای اعلام،اماکن فرهنگی اسلامی و..در این شهر مقدس،خوشبختانه وضعیت عفاف وحجاب در این شهر نسبت به دیگر شهرهای کشور به مراتب بهتر است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سید محمد تقی حسینی عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر که بامشارکت ستادامر به معروف معاونت  فرهنگی هنری شهرداری قم  در سالن همایش های مجتمع ناشران  برگزار شد، اظهار کرد: هفته اول ماه محرم الحرام به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر است زیرا امام حسین(ع) هدف قیامشان را اقامه و احیا این دو فریضه الهی بیان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از بدو تشکیل نظام جمهوری اسلامی بحث احیا این فریضه مطرح شده و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز به آن اشاره شده است پس باید زمینه‌ساز و ترویج دهنده این فریضیه باشیم، ادامه داد: «نهضت حسینی(ع)، مطالبه‌گری و فرهنگ سازی شعار هفته احیا محرم ۱۴۴۲ است .

وی با تأکید بر اینکه امربه معروف و نهی از منکر منحصر در حجاب و عفاف نیست و مصادیق آن فراتر از حجاب و عفاف است، تصریح کرد: حجاب و عفاف جزو ضروریات دین است به ویژه در استان قم که باید حفظ ظاهر شود و این انتظار بزرگان دین به جاست چرا که ظاهر تغییر کرده است .

حسینی ادامه داد: بدحجابی و بدپوششی خلاف قانون است،

وی گفت: در ماده هشتم قانون حمایت از آمران و ناهیان آمده مردم از حق دعوت به خیر، نصیحت ارشاد در مورد عملکرد دولت برخوردارند و می‌توانند تمام اجزای حاکمیت و نهادهای دولتی را با رعایت شئون و حفظ حرمت‌ها امر و نهی کنند؛ در ماده نهم نیز آمده اشخاص حقوقی یا حقیقی، حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند

حسینی گفت: تشکیل شورای امر به معروف در تمام ادارات، تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در بخش‌های استان زیر نظر امام جمعه، تشکیل شورای تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در اتاق اصناف، و تذکر لسانی در اماکن پر تردد شهر از جمله فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

وی عمده وظایف ذاتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم را تذکر لسانی دانست و اضافه کرد: باید مراتب امر به معروف و نهی از منکر رعایت شود، اگر تذکر و گفتن‌ها فراگیر شود وضعیت جامعه بهتر می‌شود.

وی یکی دیگر از وظایف اصلی ستاد امربه معروف و نهی از منکر را آموزش صحیح دانست و گفت: باید افراد بلد باشند چگونه این فریضه را انجام دهند که در سطح طلایه داران و سطح عموم این آموزش‌ها انجام می‌شود.

حسینی حمایت از گروه‌های مردم نهاد را از اهداف و وظایف ستاد امربه معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد:در صورت جمع شدن افراد آمر به معروف در گروهی مردم نهاد ،ما میتوانیم حمایت های بهتری از آنان بنماییم  و ما از گروه های مطالبه گر خود به شدت حمایت خواهیم کرد حتی در حد گرفتن وکیل در مراجع قضایی.

وی درپایان خاطر نشان کرد :اصحاب رسانه یکی از بازوهای اجرایی ما در امر ترویج فرهنگ امر به معروف ونهی از منکر است ویکی از معاونت های ما،معاونت رسانه ،فرهنگ سازی وآموزش است  وپیشنهاد میکنم که در طول ایام این هفته ،هر رسانه روزانه یکی از آیات واحادیث مرتبط با امر به معروف ونهی از منکر در رسانه خود منتشر نمایند .