- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

وضعيت پروژه فرودگاه قم اميدواركننده است

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري قم اقدامات صورت گرفته در راستاي رفع مشكلات فرودگاه را مورد توجه قرار داد و گفت: وضعيت پروژه فرودگاه قم اميدواركننده است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومي استانداري قم محسن بهشتي معاون هماهنگي امور عمراني استانداري قم در نشست با نمايندگان سرمايه گذاران پروژه فرودگاه قم طي سخناني با اشاره به عزم مسئولان استان براي به سرانجام رسيدن فرودگاه قم اظهار داشت: مسئولان ارشد استان در اين زمينه اتفاق نظر دارند.

معاون استاندار قم با بيان اينكه قم نيازمند فرودگاه است افزود: وجود سه ميليون زائر و گردشگر خارجي و ۲۰ ميليون زائر و گردشگر داخلي و واقع شدن در مركز كشور و نيز وجود مركزيت حوزه هاي علميه هيچ گونه ترديدي براي احداث يك فرودگاه در قم باقي نمي گذارد.

وي با اشاره به پيگيري و برگزاري جلساتي با سرمايه گذاران بخش خصوصي براي عقد قرارداد توسط مديران استان را مورد توجه قرار داد و گفت: طرف مذاكره نظر مثبتي نسبت به اقتصادي بودن اين پروژه دارد.

بهشتي با بيان اينكه در حال حاضر سايت پروژه ي فرودگاهي قم به دو بخش ۳۰۰ هكتاري و ۲۶۵۰ هكتار تفكيك شده است افزود: به صورت جدي در حال مذاكره با دو سرمايه گذار براي واگذاري اين پروژه ها هستيم.

معاون استاندار قم افزود: هر چند تعدادي از مجوزهاي لازم براي احداث فرودگاه اخذ شده است ، در حال حاضر پيگير اخذ ساير مجوزات نيز هستيم تا پس از ورود سرمايه گذار به پروژه ، با سرعت كارهاي اجرايي نيمه تمام به اتمام برسد.

بهشتي با اشاره به مشكل معارضان پروژه ي فرودگاه قم ادامه داد: ۱۵۰ هكتار از اراضي دولت را جهت تهاتر با معارضين مصوب كرده ايم كه با اين كار مشكل معرضين فرودگاه قم رفع خواهد شد.

معاون استاندار قم همچنين تخصي۵۰۰ ميليارد ريال از سوي سازمان برنامه و بودجه براي پروژه ي فرودگاه قم را مورد توجه قرار داد و گفت: پيشرفت هاي بسيار خوبي در زمينه ي فرودگاه صورت گرفته و وضعيت اين پروژه بسيار اميدواركننده است.

معاون استاندار قم در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سايت ۳۰۰ هكتاري گردشگري كه از فرودگاه قم تفكيك شده است اظهار داشت:‌همه ي مراحل ارائه ي مجوز به اين پروژه انجام شده است و ديگر نياز به هيچ گونه پيگيري براي دريافت مجوزها از دستگاه هاي ملي نيستيم.

بهشتي با اشاره به سرمايه گذاري حدود ۸۰۰ نفر از مردم در پروژه ي فرودگاه قم بيان داشت: اين تعداد از سرمايه گذاران در سه بخش تقسيم شده اند و به صورت جزء به جزء ميزان سرمايه گذاري آنها مشخص شده است.

وي افزود:  سرمايه گذار جديد در بخش گردشگري بايستي اين مسئله را مديريت كند و در حال رايزني در اين بخش با سرمايه گذار جهت حل مشكل سرمايه گذاران كه مجموعا حدود ۶۰ ميليارد تومان براي پروژه سرمايه گذاري كرده اند هستيم.