- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

وجود ۳۰۰ هزار موتور سیکلت با حجم وسیعی از آلودگی در قم

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: در قم ۳۰۰ هزار موتور سیکلت پلاک شده وجود دارد که حجم وسیعی از آلودگی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم،علی نیک از وجود ۳۰۰ هزار موتور سیکلت در شهر قم خبر داد و بیان کرد: در قم ۳۰۰ هزار موتور سیکلت پلاک شده وجود دارد که حجم وسیعی از آلودگی را به خود اختصاص داده است ما تنها برنامه ای که در دستور کاری خود داریم ارتقای فرهنگ ترافیکی و ارتقای آموزش‌ها است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: در حیطه فعالیت ما دو موضوع افزایش معاینه فنی خودروها و ارتقای فرهنگ ترافیک مد نظر داریم؛ در مرکز معاینه فنی در ۱۰ روزه آلودگی هوا، ساعات کاری معاینه فنی خودروها را افزایش دادیم اگر درخواستی برای معاینه باشد مراکز معاینه فنی ملزم به پاسخگویی هستند.

نیک بیان کرد: در بحث ترافیک هم با همکاری راهنمایی و رانندگی بحث تابلوهای هدایت مسیر را داریم تا معضل ترافیک شهر کم‌‎تر شود؛ این تابلوها قرار است تا پایان سال در قم نصب شود و پلیس راهنمایی و رانندگی هم با خودروهای دودساز برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به ارتقای آموزش فرهنگ ترافیک، افزود: با آموزش‌هایی که در کمیته ترافیک انجام شده به سمت ارتقای فرهنگ ترافیک در حرکت هستیم تا بحث ترافیک قم مطلوب شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم همچنین از اجرای «طرح جامع دوچرخه سواری» در قم خبر داد و بیان کرد: بحث جامع دوچرخه سواری در شهر قم یک ماه دیگر کلید می‌خورد و این طرح با توجه به موقعیتی که قم دارد مختص این استان است برای فاز اول این طرح ۱۶۰ کیلومتر در نظر گرفته شده است که امید است این امر هم برای ترافیک و هم آلودگی را بهبود ببخشد.

منبع:خبرگزاری مهر