- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

وای‌فای شهری به‌زودی درقم اجرا می‌شود/اجرای ۱۲۰کیلومتر فیبرنوری درقم

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم از اجرای وای فای شهری در قم خبر داد و گفت: با امضا این تفاهم‌نامه پهنای باند اینترنت در شهر قم ۴۰ برابر شده و با اجرای ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری و نصب کابین‌های ۱۴۰۰ تایی امکان اجرای وای فای شهری در قم فراهم می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از شهرنیوز، محسن رنجبر با اشاره به اهمیت ارائه خدمات به‌روز در حوزه فن‌آوری اطلاعات و اینترنت به شهروندان، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های شهرداری قم ارائه خدمات به‌روز در حوزه فن‌آوری و اطلاعات به شهروندان بوده که در تلاش هستیم با کمترین هزینه‌ای تحمیلی به شهرداری این مهم را اجرا کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم از امضا تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین شهردار قم و معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات خبر داد و افزود: این تفاهم‌نامه فی‌مابین شهردار قم و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مدیرعامل شرکت مخابرات و رئیس هیئت‌مدیره گروه ارتباطات و فن‌آوری شاتل برای افزایش ۴۰ برابری سرعت اینترنت در شهر قم امضاشده است.

رنجبر با ابراز رضایت از امضا این تفاهم‌نامه، تأکید کرد: با امضا این تفاهم‌نامه پهنای باند اینترنت در شهر قم ۴۰ برابر شده و یک هزار میلیارد تومان جذب سرمایه می‌شود.

وی افزایش سطح فیبر نوری شهر قم را تا ۱۲۰ کیلومتر اعلام و تصریح کرد: با توجه به  اجرای ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح شهر که بر عهده شرکت شاتل است در هزینه‌های شهرداری بیش از۳۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم اجرای ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری و نصب کابین‌های ۱۴۰۰ تایی را امکانی برای اجرای وای فای شهری دانست و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مزایای امضا این تفاهم‌نامه صرفه‌جویی سالانه میلیاردها تومان در هزینه‌های شهرداری برای نگهداری فیبر نوری بوده که ازاین‌پس بر عهده شرکت شاتل خواهد بود.

رنجبر بهره‌مندی شهرداری از ۵/۲ درصد سود ناخالص این قرارداد را قابل‌توجه عنوان کرد و گفت: با توجه به برآورد شهرداری ۵/۲ درصد سود ناخالص این قرارداد عددی بالغ‌بر ۴۰۰ میلیارد تومان در سال بوده که عددی قابل‌توجه است.

وی ادامه داد: بر طبق این قرارداد کلیه تجهیزات بعد از ۲۰ سال به شهرداری قم واگذارشده که البته ترجیح شهرداری به ادامه این قرارداد به همین شکل است.