- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

واگذاری بیش از ۱۳ هزار انشعاب آب و فاضلاب در قم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از واگذاری بیش از ۱۳ هزار انشعاب آب و فاضلاب از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر علی جان صادق پور به ارائه گزارشی از عملکرد شرکت آب و فاضلاب در واگذاری انشعابات آب و فاضلاب پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷ هزار و ۱۱۵ انشعاب فاضلاب به مشترکین واگذار شده که هزار انشعاب بیش از برنامه سال ۹۷ بوده است.

وی تعداد آحاد اشتراک واگذار شده فاضلاب را بیش از ۱۳ هزار و ۳۰۰ فقره اعلام و خاطرنشان کرد: این میزان نیز حدود هزار انشعاب بیش از برنامه است که این امر بیانگر رویکرد آبفای قم به تشویق مردم به استفاده از شبکه فاضلاب است.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم تعداد کل انشعابات فاضلاب در شهر قم را حدود ۹۵ هزار فقره با آحاد ۱۵۷ هزار فقره اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد که به علت عدم استقبال مردم تنها ۳۰ درصد شبکه در حال بهره‌برداری است.

وی در ادامه با اشاره به واگذاری بیش از ۵ هزار و ۹۳۷ انشعاب آب در سال جاری اظهار داشت: در این زمینه نیز طبق برنامه پیش رفتیم و تا رسیدن به نقطه نهایی برنامه سال ۹۷ فاصله چندانی نداریم.

دکتر صادق پور تعداد کل انشعابات آب استان را نیز بیش از ۳۱۷ هزار فقره با آحاد ۴۹۲ هزار فقره اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر صد در صد جمعیت شهری استان قم از شبکه آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.