واگذاری بیش از ۱۹هکتار از اراضی موقوفه آستانه به راه آهن قم

مدیر کل راه آهن قم از واگذاری اختیار قانونی استفاده از ۱۹۳۰۰۰ مترمربع از اراضی موقوفه آستانه به راه آهن قم در قالب قرارداد اجاره خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی اداره کل راه آهن قم محسن اعتماد طی گفت و گویی با اشاره به برگزاری جلسه با […]

مدیر کل راه آهن قم از واگذاری اختیار قانونی استفاده از ۱۹۳۰۰۰ مترمربع از اراضی موقوفه آستانه به راه آهن قم در قالب قرارداد اجاره خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی اداره کل راه آهن قم محسن اعتماد طی گفت و گویی با اشاره به برگزاری جلسه با معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به منظورتعیین تکلیف اراضی و املاک آستانه اظهارکرد: جلسه مذکور به منظور تعیین تکلیف نهایی اراضی و املاک آستانه که بیش از ۸۰ سال در تصرف راه آهن قرار داشت و دعاویی نیز در محاکم قضایی از سالهای ۱۳۸۰ به بعد علیه راه آهن مطرح شده و راه آهن هیچگونه اختیارشرعی وقانونی در نحوه استفاده از آن نداشت برگزار شد.

وی اضافه کرد:در این دیدار مقرر گردید طبق نظریه کارشناس رسمی دادگستری پیگیری لازم از سوی راه آهن در خصوص پرداخت وجوه مربوط به پذیره و اجرت المثل ایام تصرف اراضی از محل ساز و کارهای پیش بینی شده در قانون بودجه ۹۷ صورت گیرد.

وی عنوان کرد: بزودی پس از اخذ مجوزهای لازم انعقاد قرار داد اجاره صورت می پذیرد که بر این اساس و پس از طی تشریفات ،اختیارات قانونی بیش از ۱۹هکتار ازاراضی موقوفه آستانه به راه آهن قم واگذارمیشود.

اعتماد یاد آور شد:این اتفاق مهم و تاریخی پس از یکسال پیگیری بدون وقفه و تلاشهای مستمر و رایزنی های زیاد استانی صورت گرفت.