- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

همزمان باساعات آغازین صبح تاسوعا: درمانگاه صلواتی سید الشهدا آغازبه کار کرد

همزمان باساعات آغازین صبح تاسوعا ،درمانگاه صلواتی سید الشهدا با حضور تعداد زیادی از پزشکان متخصص وفوق تخصص وعمومی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم ، درساعات آغازین صبح تاسوعا،درمانگاه صلواتی سید الشهدا با حضور تعداد زیادی از پزشکان متخصص وفوق تخصص وعمومی آغاز به کار کرد تا درطی دوروز تاسوعا وعاشورا به ارائه خدمت مجانی وصلواتی به عزاداران حسینی بپردازد.

در هنگام برپایی این درمانگاه صلواتی که پزشکان متعهد ومومن  آن فارغ از دنیای مادی،تنها برای نشان دادن عمق ارادت خود به سالار شهیدان از استراحت خود گذشته و در در این درمانگاه صلواتی حضور یافتند،تعداد زیادی از مسئولان استانی برای آشنا شدن بافعالیت های این درمانگاه صلواتی که نقش بسزایی در کاهش بار مراجعات مردمی به سایر مراکز درمانی برعهده گرفته است،حضور یافتند که ماحصل گفتگوی آنان با ستاد خبری این درمانگاه در این گزارش میخوانید:

استاندار قم: پزشکان نشان دادند که عشق به اهل بیت در اولویت کار آنان است

استاندار قم گفت: باتوجه به حضور پزشکان در ارائه ی خدمت به عزادران حسینی در تاسوعا و عاشورا در درمانگاه صلواتی سید الشهدا ، برای همگان قابل عیان شد که پزشکان متعهد ما خدمت به شعائر حسینی در اولویت کار آنان است.

استاندار قم که صبح امروز به همراه معاونین خود وفرماندار قم از درمانگاه صلواتی سید الشهدا بازدید کردند ،اظهار داشت : باتوجه به حضور پزشکان در ارائه ی خدمت به عزادران حسینی در تاسوعا و عاشورا در درمانگاه صلواتی سید الشهدا ، برای همگان قابل عیان شد که پزشکان متعهد ما خدمت به شعائر حسینی در اولویت کار آنان است.

سرمست افزود:اقدام این پزشکان متعهد در خدمت به عزاداران حسینی یک کار تحسین بر انگیز است وامیدوارم که اجر خود را از ارباب خود امام حسین (ع) دریافت کنند.

وی گفت:انجام کار درمانی،آنهم به صورت مجانی ودر ایام تعطیل واستراحت ،یک نوع کار دین داری ونوع دوستی است واین یکی از نشانهئهی تعهد به فرهنگ وآرامان های عاشورایی است.

فرماندار قم نیز در این باره گفت: من برای بار اول است که از این درمانگاه بازدید میکنم واز حضور اینهمه پزشک متعهد که هدفی جز خدمت به عزاداران حسینی ندارند،برایم بسیار ارزشمند بود.

مرتضی حیدری  افزود:ارائه خدمات پزشکی،آنهم در روز تاسوعا وعاشورا ودر مسیر عزاداران ودر درمانگاهی که نام سالار شهیدان را یدک می کشد،باعث می شود که هم بعد بعد درمانی وهم بعد شفابخش معنوی پیداکند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم نیز در این باره اظهار داشت:خدمت پزشکان به عزاداران حسینی در ایام عزاداری ودر زمانی که بیشتر مطب های تخصصی تعطیل هستند،یک نوع عزاداری است که توسط پزشکان متعهد صورت می گیرد.

دکتر بیژن سلیمان پور افزود:این کار ارزشمند جامعه پزشکی برگرفته از فرهنگ وایثار عاشورایی است تا به مردم نشان دهد که برای پزشکان همیشه  بحث مادی  مطرح نیست و ارزش نهادن به فرهنگ عاشورایی ونوع دوستی نیز از جایگاه ویزه ای در نزد انان برخوردار است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم:

پزشکان در تاسوعا وعاشورای حسینی ارادت خود را به امام شهیدان از طریق خدمت به مردم ابراز میدارند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم گفت :پزشکان در تاسوعا وعاشورای حسینی ارادت خود را به امام شهیدان از طریق  ارائه خدمت مجانی  به مردم از طریق حضور در درمانگاه صلواتی سید الشهدا  ابراز میدارند.

دکتر قدیر  صبح امروز که به همراه رئیس اورژانس قم معاونین ومسئولان نظام پزشکی استان حضور پیداکرد،اظهار داشت:برپایی درمانگاه صلواتی سید الشهدا درچنین ایامی ،نمادی از جهاد ومبارزه باکفر را تداعی میکند وبرپایی چنین درمانگاه هایی انهم صلواتی وتنها در جهت ادای دین به عزاداران حسینی ،یک کار بسیار ارزشمند است.

وی افزود:بنده نیز درسالهای گذشته در این درمانگاه درجهت ادای دین به عزاداران حسینی حضور پیدا می کردم وامسال نیز حتی  با مسئولیت جدیدم در دانشگاه علوم پزشکی ،افتخار خدمت وویزیت بیماران عزادار را پیدا کردم.

وی گفت: پزشکان در تاسوعا وعاشورای حسینی ارادت خود را به امام شهیدان از طریق  ارائه خدمت مجانی  به مردم از طریق حضور در درمانگاه صلواتی سید الشهدا  ابراز میدارند.

رئیس اورژانس قم در بازدید ازدرمانگاه صلواتی سید الشهدا عنوان کرد:

خدمت پزشکان در ایام تاسوعا وعاشورای حسینی بارکاری مارا کاهش می دهد

رئیس اورژانس قم گفت:خدمت پزشکان در ایام تاسوعا وعاشورای حسینی در درمانگاه صلواتی سید الشهدا بارکاری مارا کاهش می دهد وباعث می شود که پرسنل ما بافشار کمتری به ارائه خدمات خود درسایر نقاط شهر بپردازند.

دکتر شهیدی  صبح امروز که به همراه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم  ازدرمانگاه صلواتی سید الشهدا بازدید کرد اظهار داشت:با توجه به اینکه شهر قم در ایام محرم وبویژه تاسوعا وعاشورا از حجم بسیار بالای زائر وعزادار برخوردار است، خدمت پزشکان در ایام تاسوعا وعاشورای حسینی در درمانگاه صلواتی سید الشهدا بارکاری مارا کاهش می دهد وباعث می شود که پرسنل ما بافشار کمتری به ارائه خدمات خود درسایر نقاط شهر بپردازند.

وی افزود:باتوجه به اینکه در محدوده جغرافیایی هسته مرکزی شهر بار جمعیتی بسیار بالاهست وامکان حضور به موقع اورژانس کمی سخت است،وجود چنین درمانگاهی آنهم در مسیر عزاداری ها وارائه خدمات پزشکی تخصصی رایگان وصلواتی به بیماران وعزداران ،باعث کاهش فشار به پرسنل ما می شود واین یک کار بسیار خوب وارزنده است.

گزارش وعکس از سید حسین کبابی