- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

همزمان بادهه فجر:۲مرکز نیکوکاری اصناف وبازاریان در استان قم افتتاح شد

همزمان با دهه مبارک فجر مراکز نیکوکاری اصناف و بازاریان ویژه آقایان و پیامبر اعظم (ص) ویژه بانوان با هدف کارآفرینی جوانان جویای کار در استان قم افتتاح شد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،مراکز نیکوکاری کارآفرینی اصناف و بازاریان استان قم و پیامبر اعظم (ص) ویژه بانوان این استان با حضور مدیرکل کمیته امداد، فرماندهان بسیج اصناف کشور و استان قم در دهه فجر امسال افتتاح شد.
اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد استان قم در این مراسم با بیان اینکه هدف از افتتاح این مراکز واگذاری امور مردم به خودشان است گفت: مهمترین ویژگی مراکز نیکوکاری برون رفت از چرخه و فرآیند اداری و توزیع کمک های مردم در سریع ترین زمان ممکن به نیازمندان است.
وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری با شناخت بیشتر و بهتر از جغرافیای محله های شهر و افراد بی بضاعت آن به کاهش فقر در استان کمک می کنند افزود: همین مراکز در ۱۰ ماهه امسال ۲۸ میلیارد تومان درآمد داشته اند که با افتتاح مرکز نیکوکاری اصناف و بازاریان امیدواریم این رقم در آینده به صورت چشمگیری افزایش یابد.
میرشکار تغییر جنس و سنّ فقر در استان را خاطر نشان و تصریح کرد: امروزه فقر در جامعه به سرعت به سمت زنانه شدن و جوان شدن پیش می رود که اگر فکر اساسی برای آن نشود آسیب های اجتماعی بسیاری درپی خواهد داشت.
دکتر غلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور نیز در این مراسم با اشاره به وضع مطلوب مراکز نیکوکاری از نظر کمّی گفت: ما تهدید کرونا را به یک فرصت تبدیل کردیم به طوری که هم اکنون ۳۰۰ مرکز نیکوکاری اصناف و بازاریان در کشور راه اندازی شده است.
وی از برنامه ریزی برای کیفی شدن خدمات این مراکز خبر داد و گفت: مناطق محروم، روستاها و حواشی شهرها در اولویت خدمات کیفی کارآفرینی قرار دارند.
سرهنگ عباس روحی، فرمانده بسیج اصناف قم نیز در این مراسم افزوده شدن کارآفرینی به مراکز نیکوکاری را به فال نیک گرفت و تصریح کرد: ظرفیت ۵۰ هزار واحدی اصناف استان ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغال جوانان استان است و امیدواریم الگوی مناسبی برای کشور شود.