- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

همایش «قم تمدنی هفت هزارساله« برگزار می شود

دبیر اجرایی همایش قم تمدنی هفت هزار ساله از برگزاری این همایش در روزهای نهم و دهم اسفند ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی حاجی رضا ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم در سالن جلسات هتل قم با اشاره به برگزاری همایش قم تمدنی هفت هزار ساله میزبان زائران و گردشگران اظهار کرد: از حدود سه ماه پیش عملیات اجرایی برای برگزاری این همایش آغاز شد و ۵۰ جلسه را برای فراهم کردن مقدمات همایش برگزار کردیم.

وی ادامه داد: همایش قم تمدنی هفت هزار ساله حرکتی از طرف بخش خصوصی با همکاری دستگاه‌های دولتی است تا بخش گردشگری قم به عنوان یک صنعت مدرن معرفی شود و شاهد سرمایه گذاری مناسب در این بخش باشیم.

دبیر اجرایی همایش قم تمدنی هفت هزار ساله افزود: مهم ترین دغدغه نحوه ورود گردشگران به شهر قم است، تمام کسانی که در این زمینه وظیفه دارند را به شهر قم دعوت کردیم تا در همایش قم تمدنی هفت هزار ساله شرکت کنند و مشکلات را در این زمینه بررسی کنیم.

حاجی رضا با اشاره به سابقه تمدنی شهر قم اظهار کرد: این شهر تمدنی بیش از هفت هزار ساله براساس مستندات تاریخی دارد و این مساله توجه همه را به شهر قم جلب کرده است.

وی ادامه داد: دست اندرکاران برنامه تبریز ۲۰۱۸ خواهان شرکت در همایش قم تمدنی هفت هزار ساله هستند تا از این فرصت استفاده کنند.

دبیر اجرایی همایش قم تمدنی هفت هزار ساله افزود: بخش خصوصی و بخش دولتی نگاه مثبتی به همایش قم تمدن هفت هزار ساله دارند و این همایش در سال آینده نیز برگزار خواهد شد، زمان برگزاری نخستین دوره همایش، نهم و دهم اسفندماه است، شرکت کنندگان در همایش قم تمدن هفت هزار ساله از ۱۰ نقطه شهر قم بازدید می‌کنند و ۶ پنل تخصصی در این همایش برگزار خواهد شد.

حاجی رضا با اشاره به شرکت کنندگان در همایش قم تمدن هفت هزار ساله اظهار کرد: رئیس جامعه هتل داران کشور، اعضای هیأت مدیره انجمن تورگردانان کشور و مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی در این همایش شرکت خواهند کرد

وی ادامه داد: در روز همایش از یک اثر سفالی با قدمت هفت هزار ساله رونمایی خواهد شد که این اثر در تپه قمرود کشف شده است.

دبیر اجرایی همایش قم تمدنی هفت هزار ساله افزود: همزمان با همایش قم تمدنی هفت هزار ساله، پلیس گردشگری در شهر قم فعالیتش را آغاز خواهد کرد و استان قم دومین استان در کشور است که پلیس گردشگری در آن راه اندازی شده است.

حاجی رضا با اشاره به برنامه همایش قم تمدنی هفت هزار ساله اظهار کرد: در روز برگزاری این همایش از تمبر یادبود مسجد جامع قم رونمایی خواهد شد.

دبیر اجرایی همایش قم تمدنی هفت هزار ساله افزود: طی یک سال اخیر شاهد حضور گردشگران خارجی غیرمسلمان در حرم حضرت معصومه(س) به صورت گسترده بودیم و هر ماه حداقل سه هزار گردشگر غیرمسلمان در این مکان مقدس حضور پیدا می‌کنند.

وی  خاطرنشان کرد: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه همایش قم تمدنی هفت هزار ساله شرکت خواهد کرد.

همچنین در این جلسه رئیس انجمن صنفی مجتمع‌های گردشگری و واحدهای پذیرایی استان قم گفت: محور توسعه استان، بخش گردشگری است و توسعه این بخش به نفع تمام بخش‌ها در استان قم خواهد بود.

سید جواد جلالی نژاد  با اشاره به مجتمع‌های گردشگری استان اظهار داشت: در استان ۱۲۰ مجتمع گردشگری و مجتمع بین راهی داریم و در طول سال به خصوص ایام نوروز مسافران زیادی از محورهای مواصلاتی استان قم عبور می‌کنند.

وی ادامه داد: شهر قم به دلیل وجود حرم حضرت معصومه(س) دارای ویژگی‌های خاصی است، البته بسیاری از اماکن تاریخی این شهر تاکنون معرفی نشده است و با معرفی این اماکن به فعالان بخش گردشگری، به دنبال افزایش زمان اقامت مسافران در شهر قم هستیم.

رئیس انجمن صنفی مجتمع‌های گردشگری و واحدهای پذیرایی استان قم افزود: توسعه بخش گردشگری نیازمند یک رویکرد فرابخشی است و باید تمام دستگاه‌های استان با هم افزایی برای توسعه این بخش تلاش کنند، محور توسعه استان قم بخش گردشگری است و توسعه این بخش به نفع تمام بخش‌ها در استان قم خواهد بود.

جلالی نژاد با اشاره به حمایت مجتمع‌های گردشگری استان قم از همایش قم تمدنی هفت هزار ساله اظهار کرد: تعدادی از این مجتمع‌ها، اسپانسر همایش «شهر قم، تمدنی هفت هزار ساله» شدند و از مهمانان این همایش پذیرایی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت بالایی به دلیل عبور مسافرین از استان قم در زمینه راه اندازی مجتمع‌های بین راهی داریم خاطرنشان کرد: مجتمع‌های بین راهی استان قم جزو بهترین مجتمع‌های بین راهی کشور هستند و در این زمینه در استان پیشرفت خوبی داشتیم.