- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

همایش بررسی دیدگاه‌های قرآنی آیت الله فاضل لنکرانی برگزار می‌شود

دبیرهمایش ملی دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت الله فاضل لنکرانی از برگزاری این همایش با هدف تبیین ارتباط بین فقاهت و مراجع با قرآن کریم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، حجت الاسلام سیدمحمدحسین عظیمی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به همایش ملی دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت الله فاضل لنکرانی، با بیان اینکه ملتی پایدارتر است که آینده‌اش را از قرآن برداشت کند گفت: فقیهی پایدارتر است که فقهش را از قرآن دریافت کند، بنابر این در طول تاریخ شیعه، فقه شیعی پایدارتر بوده است زیرا ارتباط پیوسته ای با قرآن داشته است.

دبیر همایش ملی دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم با این موضوع که قرآن ما را به صراط مستقیم دعوت می‌کند تا از انحراف دور بمانیم ادامه داد: آن‌ها که از قرآن محروم شدند معیشت تنگی دارند و نمی‌توانند مشکلات علمی خود را حل کنند، اگر علم شیعی توانست مشکلات را حل کند به این دلیل است که از قرآن بهره برده است.

عظیمی با بیان اینکه عده ای فقهای شیعه را متهم می‌کنند که در فتواهای خود از قرآن بهره نمی‌برند اظهار کرد: برای مقابله با این موضوع و اتهام تصمیم گرفتیم همایش ملی دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت الله فاضل لنکرانی را برگزار کنیم. هدف ما از برگزاری این همایش بزرگ این بوده است که ارتباط بین فقاهت و مراجع با قرآن را برای مخاطبان نمایان سازیم.

وی در ادامه بیان اهداف برگزاری این همایش گفت: این فقیه بزرگ از دیدگاه‌هایی در علوم قرآنی بهره مند است که برای دانشجویان و حوزویان علوم قرآنی شنیدنی است و باید از آن‌ها استفاده کنند، به همین منظور دانشمندانی را دعوت کرده‌ایم تا این نظریات را مطرح و نقد و بررسی کنند.

دبیر همایش ملی دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به ۸ سال فعالیت مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اظهار کرد: برگزار کننده این همایش مرکز تخصصی تفسیر علوم قرآنی است؛ مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اکنون دارای دو مرکز علمی تخصصی تفسیر علوم قرآنی و مدرسه علمیه قرآنی ائمه اطهار(ع) است.

عظیمی بابیان اینکه بیش از ۱۰۰طلبه در این مرکز در حال تحصیل هستند ادامه داد: در این مرکز ۲ سال متوالی است که فارغالتحصیلانی در سطح ۲ و ۳ داریم و ممتازان اکنون در سطح ۴ در حال تحصیل هستند و همچنین حدود ۱۵ طلبه ما در مراکز دیگر در حال تدریس علوم قرآنی هستند.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش بررسی دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت الله فاضل لنکرانی است اظهار کرد: امیدواریم برگزاری این همایش مقدمه ای برای برگزاری همایش‌های بزرگتر و پرمحتواتر در سال‌های آینده باشد.

این همایش ۱۸ بهمن ماه در قم برگزار شده و علاقمندان تا آذر ماه فرصت دارند نسبت به ارسال مقالات خود اقدام کنند.