- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

همان کسانی که وهابیّت را ایجاد کردند در زمان ما داعش را ایجاد کردند

آیت الله حاج شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی اظهار داشت:همان کسانی که وهابیّت را ایجاد کردند و تقریباً بعد از صد سال در زمان ما داعش را ایجاد کردند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سخنان حضرت آیت الله حاج شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی دامت برکاته
در ابتداء درس خارج فقه بحث صلاه مسافر درجمع اساتید و طلاب حوزه علمیه قم در سالروز تخریب قبور ائمه بقیع ـ ۲۲ / ۳ / ۹۸
بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین من الآن إلی قیام یوم الدین
سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع علیهم السلام را به پیشگاه امام زمان (عج) تسلیت عرض می‌کنم و باید این روز مورد توجه شیعه و بلکه قاطبه مسلمین باشد.
اگر کسی فکر کند در قضیه تخریب قبور ائمه بقیع و این مراقد مطهر فقط تفکر جامد غیر صحیح وهابی دخالت داشت یک اشتباه بزرگ است. همان کسانی که وهابیّت را ایجاد کردند و تقریباً بعد از صد سال در زمان ما داعش را ایجاد کردند و همه شاهد تصریح داعش بودیم که دنبال تخریب حرم حضرت زینب سلام الله علیها است و با صراحت می‌گفتند بعد از تصرف نجف و کربلا، دنبال از بین بردن اعتاب مقدسه هستند، اینها کاشف از این است که دشمن اصلی اسلام، حقیقت و حیات اسلام را در اهل‌بیت متجلّی می‌داند، لذا در زمان حیات اهل‌بیت اقدام به شهادت رساندن آنها نموده و بعد از آن هم در صدد حذف آثار اهل‌بیت برآمده‌اند.
چرا دشمن به دنبال از بین بردن محرم و صفر است؟ چرا به دنبال ایجاد تحریفات در آن و حتّی نسبت به قضیه مهدویت است؟ به نظرم اگر انسان تأمل کند می‌یابد دشمن اصلی اسلام، یعنی یهود عنود به خوبی حقیقت اسلام را در مکتب اهل‌بیت متجلی می‌داند و می‌گوید باید کاری کرد تا بشر از اینها دور باشد! و آثارشان هم در بین بشر باید از بین برود لذا وهابیت را ایجاد کردند و با فرمان آنها وهابیت این خیانت وحشیانه را انجام داد، همان طور که در زمان ما بر همه روشن شد داعش در کجا تربیت پیدا کرد. عرض من این است که ما باید به این نکته توجه داشته باشیم. این از افتخارات ماست که زنده بودن اسلام به اهل‌بیت است و دشمن هم به این امر مهم آگاه است.
ان شاء الله هر روز تأثیر و نفوذ اهل‌بیت در دنیا بیشتر بشود و مخصوصاً حوزه‌های علمیه شیعه توجه بیشتری نسبت به ارائه و ترویج مکتب اهل‌بیت در دنیا داشته باشند.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.