- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

هشدار پلیس در خصوص پيشگيري از سرقت موتورسیکلت

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان قم برای یپشگیری از سرقت موتورسیکلت توصیه و هشدارهای به شرح ذیل به شهروندان ارائه داد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ”غلامعباس بلفکه” اظهار داشت:افراد بايد از خريد موتورسيكلت ‌بدون انتقال سند در دفاتر رسمي يا به اصطلا‌ح سوئيچي خودداري كنند و به هيچ وجه موتورهاي قولنامه‌اي و فاقد پلا‌ك را خريداري نكنند.
وی گفت:هر گونه خريد و فروش موتورسيكلت بايد از طريق فروشگاه‌هاي معتبر و رسمي و یا افراد شناخته شده صورت گيرد.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان تاکید کرد:هنگام خريد موتورسيكلت، مطابقت دادن شماره‌ي موتور و شاسي آن با اسناد مالكيت ضروری است، ضمن اين‌كه خريدار بايد مخدوش نبودن شماره‌ي موتور و شاسي را نيز به دقت كنترل كند.
وی گفت:مالكان موتورسيكلت بايد از جا گذاشتن سوئيچ بر روي موتورسيكلت يا واگذاري آن به افراد ناشناس و غير مطمئن به عناوين مختلف خودداري کنند.
سرهنگ بلفکه افزود:به همان ميزان كه استفاده از اين موتورسیکلت مورد توجه افراد جامعه قرار دارد توجه تبهكاران به ويژه سارقان نيز به آن معطوف مي‌باشد.
وی تصریح کرد:سهولت سرقت موتورسيكلت در مقايسه با سرقت خودرو و همچنين سهولت در اوراق کردن يا فروش آن به اوراقچيان غير مجاز، از مهم‌ترين دلايلي است كه مجرمان را به سرقت اين وسيله ترغيب مي‌كند.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان خاطر نشان کرد:به هر جهت آمار بسيار بالا و قرار داشتن در صدر جرايم و همچنين امكان سوء استفاده از موتورسيكلت‌هاي مسروقه در اقدامات ضد امنيتي و تبهكارانه، سرقت اين وسيله‌ي نقليه را حايز اهميت فراوان کرده است.
سرهنگ بلفکه راهکارهای مهم پیشگیری از سرقت موتورسیکلت را شماره‌گذاري و نصب پلاك بر روي موتور و استفاده از تجهيزات ايمني تأخيري و بازدارنده،پرهيز از رها کردن اسناد و مدارك در قسمت‌هاي مختلف موتورسيكلت،پرهيز از خريد موتورسيكلت‌هاي فاقد سند مالكيت،هوشياري در هنگام خريد و دقت در نگهداري سوئيچ موتورسيكلت یرشمرد.

 

تعامل هدفمند پليس با هيئات مذهبي و جامعه مداحان، زمينه ساز افزایش امنيت اجتماعي است
جانشین فرماندهی انتظامی استان قم تعامل هدفمند پليس با هيئات مذهبي و جامعه مداحان و هدايت سوگواران حسینی به سوي درك هر چه بيشتر آرمان هاي فرهنگ عاشورا را زمينه ساز ارتقاء امنيت اجتماعي دانست.
،”سرهنگ”بهادر اسماعیلی در سومين کميسيون عمليات تامين نظم و امنيت مراسم عزاداري سيدالشهدا (ع)، اظهارداشت: پليس با تمام توان در ايام محرم همراه مردم است تا نظم و امنيت را به صورت کامل برقرار و عزاداران حسيني(ع) با آرامش کامل نسبت به برگزاري مراسم طبق دستورالعمل هاي صادره ستاد ملي مقابله با ويروس کرونا اقدام کنند.
وي در ادامه با بيان اين که ماه محرم جلوه و نمود ارزش هاي معنوي و فرهنگي تشيع است، افزود: احياء و تداعي فلسفه قيام اباعبداله الحسين(ع) در اين ايام براي اعتلاي اسلام و حفظ ارزش هاي آن ضروري و مهم است .
جانشین فرماندهی انتظامی استان با بيان اينکه رعايت تصميمات ستاد ملي مبارزه با ويروس کرونا در راستاي جلوگيري از شيوع اين ويروس در طول برگزاري مراسمات مذهبي ، گفت: تمامي مراسم های سوگواری و عزاداری مي بايست با رعايت فاصله اجتماعي و پروتکل های بهداشتی صورت گیرد .
وی با تاکيد بر اينکه برقراري نظم و امنيت عمومي در اجراي مراسم هيئت هاي مذهبي خواسته و مطالبه به حق مردم از مجموعه نيروي انتظامي و ساير دستگاه هاي امنيتي افزود: پليس تمام توان خود در اين رابطه بهره خواهد گرفت و از هيچ كوششي در راستاي ارائه خدمات مطلوب تر به شهروندان دريغ نخواهد كرد.