- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی درمجموعه” دنیای کتاب” برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم بیان کرد: به همت کتابداران کتابخانه عمومی شهدای قم هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور کودکان. و نوجوانان و خانواده ها در مجموعه بزرگ “دنیای کتاب” برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری رهپ.یان قم به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و کتابفروشی «دنیای کتاب» و به همت کتابداران کتابخانه عمومی شهدای قم، در مجموعه بزرگ «دنیای کتاب» و با حضور حجت‌الاسلام امیرعطاءالله جباری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، مسلم ناصری و زینب علیزاده از نویسندگان کتاب کودک و نوجوان و شماری از علاقه‌مندان در مجتمع تجاری صفاییه برگزار شد.

جباری با حضور در جمع خانواده‌ها و نویسندگان کودک به تشریح جشنواره رضوی و اهداف مقدس آن و شیوه شرکت در مسابقه پرداخت و از مدیران دنیای کتاب برای همکاری در برگزاری هشتمین مسابقه جشنواره رضوی در بزرگ‌ترین کتابفروشی استان قم تشکر کرد.

وی تمدید بخش الکترونیک را یک مهلت طلایی دانست وگفت: فرصت شرکت در بخش مکتوب به اتمام رسیده اما به دلیل استقبال از بخش آنلاین به ویژه در روزهای پایانی جشنواره این بخش تا پایان روز جمعه ۱۹ مرداد ساعت ۲۴ تمدید شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در پایان به خانواده‌ها و نویسندگان گفت: نشانی سامانه اطلاع‌رسانی جشنواره در بخش الکترونیک razavi.iranpl.ir می‌باشد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این سایت به صورت آنلاین شرکت کنند.

در این مجموعه بزرگ و فرهنگی که هر هفته میزبان نویسندگان مطرح استانی و کشوری است، نفیسه نصیری از کتابداران پویای کتابخانه شهدای قم به شعرخوانی از کتاب «مهمان خراسان» پرداخت و مفاهیم و معانی این اشعار زیبا را به همراه تصاویر متنوع آن برای کودکان توضیح داد و در ادامه کودکان بر اساس خلاقیت‌ها و استعدادهای ذهنی خود به نقاشی از اشعار خوانده شده و شعرهای مورد علاقه خود پرداختند.

نصیری همچنین در صحبت با خانواده‌ها از آنان دعوت کرد در این مسابقه باشکوه و ملی شرکت کنند تا هر چه بیشتر با زندگی علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت معصومه(س) آشنا شوند و با کتاب، این یار مهربان انس بگیرند.

ندا کلهرنژاد از دیگر کتابداران فعال کتابخانه شهدا با حضور در بزرگ‌ترین فروشگاه کتاب استان قم (دنیای کتاب) از کتاب «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب قصه خوانی کرد، وی با خوانش داستان‌های این کتاب، کودکان را تشویق به شرکت در بخش پویش مجازی کرد.

این کتابدار برای آشنایی هر چه بیشتر کودکان با کتاب‌ها، منابع را در اختیار آنان قرار داد و از آنان خواست پس از ۱۵ دقیقه مطالعه همراه با تمرکز و دقت، یکی از داستان‌های کتاب را برای دوستانشان بازگو کنند.

وی در ادامه گفت: کودکان از این شیوه جذاب بسیار استقبال کردند و همین موضوع باعث ایجاد رقابت و اعتماد به نفس در کودکان شد.

کلهرنژاد همچنین برای ایجاد تنوع و شادی و نشاط در بین کودکان به اجرای نمایش خلاق بر اساس داستان‌های کتاب پرداخت و از کودکان خواست تا با ابزار اولیه و ساخت وسایل دست ساز یکی از داستان‌ها را به صورت نمایشی اجرا و نظر خود را در باره آن بیان کنند.

مجموعه «دنیای کتاب»، بزرگ‌ترین فروشگاه کتاب استان قم در فضایی به وسعت ۱۲۷۰ متر مربع در مجتمع تجاری صفائیه، یکی از شلوغ‌ترین و پر ترددترین خیابان‌های شهر قم تأسیس شده که با توجه به وجود بارگاه کریمه اهل بیت (س) و حضور زائرین، با ارائه بیش از هزار عنوان کتاب در موضوعات مختلف از ناشران داخلی و خارجی، با هدف شناخت فرهنگ و تمدن غنی ایرانی و اسلامی خدمت رسانی می‌کند.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این مجموعه «تالار کودک» است که با دکوراسیون ساده و در عین حال مدرن با ظرفیت ۱۰ هزار جلد کتاب، در اختیار کودکان و خانواده‌ها قرار دارد.

همزمان با برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، مربیان، کتابداران و مشاوران کودک و نوجوان در روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه به ارائه مشاوره و تبلیغات و اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها برای شرکت در این مسابقه پرداختند. برگزاری کارگاه نقاشی، قصه‌گویی و شعرخوانی و معرفی کتاب‌های جشنواره به والدین و دیگر مراجعه کنندگان از جمله اقدامات فرهنگی این برنامه بود.