هدف گذاري ۷۰ هزار واحد مسكوني جديد در افق ۱۴۰۵ قم

معاون امور عمراني استاندار قم در جلسه شوراي تأمين مسكن استان قم گفت: تلاش مي‌كنيم جشن اختتاميه واحدهاي مسكن مهر تا پايان شهريور ۹۸ تحقق يابد. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،محسن بهشتي معاون امور عمراني استاندار قم در جلسه شوراي تأمين مسكن استان قم كه با حضور معاون مسكن و ساختمان وزير راه […]

معاون امور عمراني استاندار قم در جلسه شوراي تأمين مسكن استان قم گفت: تلاش مي‌كنيم جشن اختتاميه واحدهاي مسكن مهر تا پايان شهريور ۹۸ تحقق يابد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،محسن بهشتي معاون امور عمراني استاندار قم در جلسه شوراي تأمين مسكن استان قم كه با حضور معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداري برگزار شد با اشاره به اجراي طرح مسكن مهر در استان قم بيان كرد: واحدهاي باقيمانده براي مستحق‌ترين افراد است كه تقريباً با ۱۰ سال اختلاف مسكن خود را تحويل مي‌گيرند.

وي گفت بعضي از متقاضيان به خاطر شرايط مالي به دنبال رها كردن مسكن خود بودند اما خوشبختانه با پيگيري‌هاي مداوم اين اتفاق صورت نگرفت.

معاون استاندار قم با اشاره به آخرين وضعيت طرح مسكن مهر در قم گفت: عملكرد استان در زمينه طرح مسكن مهر قابل دفاع است به گونه‌اي كه هم اكنون تنها ۲۸۴ واحد مسكوني در قالب اين طرح باقي مانده است كه داراي پيشرفت فيزيكي بالاي ۷۰ درصد مي‌باشد.

وي با بيان اينكه ۶۰۰ واحد مسكن مهر استان داراي مشكل قضايي است، ادامه داد: ۴۰۰ واحد از آن هم اكنون در اختيار متقاضيان قرار گرفته و ۲۰۰ واحد ديگر نيز با وجود تكميل، تا زماني كه مشكل قضايي آنها برطرف نشود، جزو آمار نهايي استان قرار نمي‌گيرند.

بهشتي با تأكيد بر ضرورت تسريع در تعيين تكليف واحدهاي مسكوني داراي مشكل قضايي گفت: به زودي جلسات هماهنگي با دستگاه قضايي استان جهت تعيين تكليف هر چه سريعتر اين پرونده‌ها در استان برگزار تا با مساعدت و همكاري دادگستري استان پرونده‌هاي مذكور بسته شود.

بهشتي با اشاره به برنامه دولت براي ساخت و تأمين مسكن اقشار مختلف مردم افزود: با توجه به پيش‌بيني‌هاي انجام شده استان قم تا افق ۱۴۰۵ نياز به احداث ۷۰ هزار واحد مسكوني را دارد كه در اين راستا در قالب سياست‌هاي طرح اقدام ملي و حمايت از بخش خصوصي جهت تأمين مسكن برنامه‌ريزي مي‌شود تا در سال افق به اين هدف دست بيابيم. در همين راستا ۱۸۷ هكتار زمين توسط دولت تأمين شده است كه با آماده سازي آنها در قالب‌هاي مختلف با مشاركت بخش خصوصي مسكن احداث مي‌گردد. اما عمدة تأمين مسكن مورد نياز استان تا سال ۱۴۰۵ با استفاده از ظرفيت بخش خصوصي و ارائه تسهيلات بانكي مناسب اجرايي خواهد شد.