- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

هدف جشنواره رضوی گسترش فرهنگ مطالعه است

حجت الاسلام والمسلمین جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم، در نشست هم اندیشی با روسای ادارات کتابخانه ها و کارشناسان ستاد بیان کرد: هدف جشنواره رضوی گسترش فرهنگ مطالعه، آشنایی با سیره اهل بیت و معرفی خدمات کتابخانه های عمومی و فعالیت های فرهنگی آن است.

به گزارشپایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم؛ حجت الاسلام والمسلمین جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی، ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های کتابداران و کارکنان اداره کل در برگزاری هرچه بهتر جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار داشت: از آنجا که این جشنواره به نام علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت معصومه (س) مزین شده است؛ همه مجموعه باید سعی کند؛ علاوه بر ارتباط با دستگاه های اجرایی و فرهنگی، با نهادها و اماکن مذهبی و … نیز همکاری لازم را داشته باشند.

 

جباری گفت: انتظار ما از مردم عزیز؛ مشارکت حداکثری و خانوادگی به ویژه در بخش الکترونیک است. وی هدف از این کار را پرهیز از اسراف کاغذ و صرفه جویی در هزینه اعلام کرد و افزود: در حال حاضر اکثریت جامعه دسترسی آزاد به اینترنت و آشنایی با سایت های مختلف و …. را دارند و می توانند در صورت کمبود پاسخنامه یا کتاب ها؛ به راحتی با مراجعه به سامانه جشنواره رضوی به نشانی www.razavi.iranpl.ir به صورت آنلاین در این مسابقه شرکت کنند و فایل PDF کتاب ها را نیز دریافت نمایند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی همچنین بیان کرد: این اداره کل با بهره مندی از ظرفیت های مختلف استان و رایزنی با ادارات؛ اهتمام ویژه به تبلیغ و ترویج این جشنواره با هدف دعوت به مسابقه کتابخوانی رضوی داشته که با استقبال عموم همراه بوده است. وی گفت: وظیفه و تکلیف ما در این فرصت اندک و باقی مانده، داشتن روحیه ای جهادی با اراده ای مضاعف و مصمم می باشد تا شاهد حضور پرشور و هیجان مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی باشیم و این انرژی و نگاه مثبت و خستگی ناپذیر ما است که آحاد جامعه را به این امر مهم تشویق و ترغیب می کند.

 

جباری بیان کرد: جشنواره رضوی علاوه بر گسترش فرهنگ کتابخوانی و ترویج سیره عملی اهل بیت در بین همه اقشار و گروه های سنی؛ هدف دیگری همچون معرفی خدمات کتابخانه های عمومی و فعالیت های فرهنگی و پتانسیل های مختلف آن را دنبال می کند تا مردم به سمت کتاب و مطالعه سوق پیدا کنند. وی در پایان گفت: از آنجا که چند عنوان از کتاب ها مربوط به زندگینامه حضرت فاطمه معصومه(س) می باشد و ما نیز در جوار کریمه اهل بیت می باشیم؛ تاکید بیشتر ما به معرفی کتاب های مرتبط به بانوی آب و آیینه می باشد.

 

در پایان هر یک از کارشناسان و روسای ادارات به تبادل نظر و بحث و گفتگو و پیشنهادات خود پرداختند.