نگاه ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه صنعتی قم

نظر به سیاست گذاری های جدید در راستای پیشرفت همه جانبه دانشگاه صنعتی قم، در دیدار رئیس دانشگاه و رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه صنعتی قم با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نگاه ویژه وزارت علوم به این دانشگاه مورد تاکید قرار گرفت . به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  […]

نظر به سیاست گذاری های جدید در راستای پیشرفت همه جانبه دانشگاه صنعتی قم، در دیدار رئیس دانشگاه و رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه صنعتی قم با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نگاه ویژه وزارت علوم به این دانشگاه مورد تاکید قرار گرفت .

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی دانشگاه ،در این دیدار دکتر رضایی نور با اشاره به پتانسیل های موجود در شهر مقدس قم و دانشگاه صنعتی این استان گفت: شهر مقدس قم با وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) و حوزه های علمیه پتانسیل خوبی برای جذب دانشجویان غیر ایرانی است. در این خصوص دانشگاه صنعتی قم می ‌تواند نیاز علمی ایشان را در حوزه علوم فنی و مهندسی برطرف کند. وی با اشاره به اقدامات اولیه جهت صدور مجوز پذیرش دانشجویان غیر ایرانی آمادگی همه جانبه دانشگاه را جهت جذب این دانشجویان اعلام داشت.

وی با اشاره به پیشرفت های علمی دانشگاه صنعتی قم از جمله ساخت اولین دستگاه کشش دو محوری با قابلیت کنترل عددی، مساعدت هر چه بیشتر جهت تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاههای دانشگاه را از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواستار شد.

رئیس دانشگاه صنعتی قم با اشاره به سطح علمی این دانشگاه و اینکه دانشگاه صنعتی قم معین دانشگاه های تهران محسوب می شود، اظهار داشت: در سال جاری درخواست دانشجویان جهت استفاده از خوابگاه های دانشجویی بسیار زیاد بوده است، به همین دلیل دو مجموعه خوابگاهی جدید به دانشگاه اضافه شده است تا به همه  درخواستها جهت تخصیص خوابگاه پاسخ داده شود. از آنجا که رفاه دانشجویان یکی از اولویت‌های مسئولین این دانشگاه می باشد، لذا تجهیز و تکمیل خوابگاه های دانشجویی به وسایل ورزشی یکی از ضروریات است.

در ادامه حجت الاسلام دکتر قربانی متین رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به بیان اقدامات انجام شده جهت تشکیل بنیاد خیرین دانشگاه و فعال نمودن ظرفیت خیرین برای توسعه عمرانی دانشگاه اشاره نمود.

در پایان دکتر غلامی ضمن تقدیر و تشکر از دکتر رضایی نور جهت تلاش شبانه روزی و ایجاد تحولات مثبت در این دانشگاه، دستور مساعدت جهت تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه ها ،صدور مجوز پذیرش دانشجویان غیرایرانی و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه را صادر نمود.