نوغانداری، اشتغال جدید ۱۰ خانوار مددجوی روستایی در قم

در پی اجرای طرح هر روستا یک طرح اشتغال، ۱۰ خانوار روستایی قمی به پرورش کرم ابریشم روی آوردند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از کمیته امداد، مهرداد مصلح، معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم با بیان اینکه یکی از اهداف ما در قم ایجاد مشاغل در روستاهاست گفت: تا […]

در پی اجرای طرح هر روستا یک طرح اشتغال، ۱۰ خانوار روستایی قمی به پرورش کرم ابریشم روی آوردند.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از کمیته امداد، مهرداد مصلح، معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم با بیان اینکه یکی از اهداف ما در قم ایجاد مشاغل در روستاهاست گفت: تا کنون در سه روستای علی آباد نیزار، نایه و دولت آباد جعفریه طرح نوغانداری را اجرا کرده ایم.
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد استان قم، با اشاره به اینکه پرورش کرم ابریشم یکی از بهترین شغل های جانبی شناخته شده در کشور است گفت: شروع و ادامه این کار با کمترین زمان و امکانات میسر است و افراد خانواده در کنار هم می توانند به این حرفه مشغول باشند.
وی افزود: ۱۰ خانوار این نهاد نیز دوره های نوغانداری را آموزش دیده اند و با ایجاد شرایط مناسب، پرورش نوغان را آغاز کرده اند.
مصلح خاطرنشان کرد: با همکاری بخش خصوصی تخم های نوغان بدون سرمایه اولیه در اختیار مددجویان قرار گرفته و نیز بخشی از خوراک نوغان هم توسط قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه قم برای مجریان این طرح فراهم شده است.
وی اضافه کرد: با پرورش صحیح کرم ابریشم، از هر ۱۰۰ گرم تخم نوغان تا ۲۵ کیلو گرم پیله برداشت می شود و قیمت خرید هر کیلوگرم پیله ابریشم، ۸۰ هزار تومان است که به صورت خرید تضمینی برای مددجویان این نهاد انجام می شود.