- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

نقش موثر شورای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در برقراری امنیت جامعه

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم گفت: با توجه به اين که بخش عمده اي از جرايم در استان تاثیر و نتیجه برخی از آسیب ها و حوادث اجتماعی می باشد، بنابراين شوراي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مي تواند نقش مهمي در حوزه امنيت ايفا کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”صياد درويشي” در جلسه شورای پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي که در سالن جلسات فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد، فعاليت شوراي معتمد محل و مشارکت مردم را در حوزه پيشگيري و کاهش آسيب هاي اجتماعي مهم ارزيابي کرد.

وي در ادامه با اشاره به اهميت اين شورا در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي ، تصريح کرد: با توجه به اين که بخش عمده اي از جرايم در استان تاثیر و نتیجه برخی از آسیب ها و حوادث اجتماعی می باشد، بنابراين شوراي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي مي تواند نقش مهمي در حوزه امنيت ايفا کند.

جانشين فرماندهي انتظامي استان قم با بيان اين که پليس براي کاهش آسیب ها و ارتقاء امنیت دغدغه دارد، بر اولویت بندی آنها و طرح در کارگروه های تخصصی تاکيد کرد.

سرهنگ درويشي از “سپاه و بسیج” به عنوان عنصری مهم و تاثیرگذار در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي نام برد و بیان داشت: در این شورا نیز بایستی از ظرفیت اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری استفاده شود.

جانشين فرماندهي انتظامي استان قم بر لزوم افزايش به وضعیت دستفروشان سطح شهر توسط شهرداری و کودکان کار توسط بهزیستی تاکيد و آن را در ارتقاء امنيت استان مهم ارزيابي کرد .

سرهنگ درويشي ضمن تاکيد بر بهره گيري از ظرفيت حوزه های علمیه و روحانیون مبلغ، هم افزایی دستگاه ها با مشارکت سازمان های غیر دولتی در کاهش تاثيرگذار دانست و خاطرنشان کرد: جزیره ای عمل کردن خود آسیب جدی است و می بایست دستگاه ها در اجرای طرح ها از یک همدلی و هم افزایی برخوردار باشند تا شاهد کاهش آسیب ها و ارتقاء امنیت در سطح شهر و استان قم باشیم .