نظارت و بازرسی از بازار قم ۲۸ درصد افزایش یافت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: بعد از اصلاح قیمت سوخت، نظارت و بازرسی از بازار و واحدهای صنفی استان در مقایسه با قبل از آن ۲۸ درصد افزایش یافته است. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی سازمان صمت قم محمود سیجانی اضافه کرد: در۲۴ روز بعد […]

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: بعد از اصلاح قیمت سوخت، نظارت و بازرسی از بازار و واحدهای صنفی استان در مقایسه با قبل از آن ۲۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی سازمان صمت قم محمود سیجانی اضافه کرد: در۲۴ روز بعد از اصلاح قیمت سوخت، ۵ هزار و ۶۴۴ مورد بازرسی از بازار و اصناف قم انجام و ۶۴۴ پرونده تخلف تشکیل شده‌است.

وی ادامه داد: از این بین ۹۶۶ تخلف مکشوفه به ارزش ریالی بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال تشکیل شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد پرونده های مکشوفه و تشکیل پرونده های تخلف بعد از اصلاح قیمت سوخت بالغ بر ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

سیجانی بیان کرد: عدم درج قیمت و گران فروشی بیشترین فراوانی تخلفات را بعد از اصلاح قیمت سوخت داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به فعالیت سامانه ۱۲۴ شکایات مردمی سازمان صمت خاطرنشان کرد: از بعد اصلاح قیمت سوخت بیش از ۴۱ هزار بار با این سامانه تماس حاصل شده است.

وی افزود: از این بین یکهزار و ۵۵۹ تماس قابلیت پیگیری داشته که بازرسان سازمان صمت به یکهزار و ۱۲۰ مورد تخلف رسیدگی کرده اند، تعداد تماس با سامانه ثبت شکایات ۱۲۴ سازمان صمت بعد از اصلاح قیمت سوخت ۹۷ درصد افزایش یافته است.

پویش های مردمی « گران نخریم» و «بی قیمت نخریم» در قم راه اندازی شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: برای جلوگیری و مقابله مردمی با گران فروشی در استان پویش‌های مردمی « گران نخریم» و «بی قیمت نخریم» درقم راه اندازی شده‌است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صمت قم محمود سیجانی در جلسه ستاد تنظیم بازار در سالن جلسات استانداری قم افزود:‌عدم نصب برچسب قیمت و گران فروشی بیشترین فراوانی تخلف را در ۲ ماه اخیر استان قم به خود اختصاص داده‌است.

وی اضافه کرد: در صورتی که این دو پویش به درستی در سطح استان دنبال شود، بخش عمده ای تخلفات مربوط به گرانی فروشی در استان قم از بین می رود.

وی همچنین با اشاره به تدابیر استان در تامین میوه شب عید گفت: کمیته راهبردی تامین میوه شب به زودی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تشکیل و راه اندازی می شود.