- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

نصب ۱۲ دوربین ثبت تخلفات رانندگی در اصلی ترین بلوار حادثه خیز شهر قم

سرپرست پلیس راهور استان قم از نصب ۱۲ دوربین ثبت تخلفات رانندگی در اصلی ترین بلوار حادثه خیز استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ،سرهنگ “علی حسن قیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: بلوار آیت الله” بروجردی” یکی از نقاط حادثه خیز شهر قم می باشد که حدود ۱۰ درصد تصادفات منجر به فوت شهر قم از اولین روز افتتاح در این بلوار رخ داده است.

وی افزود: به منظور کنترل و مهار تصادفات رانندگی این معبر با پیگیری هایی که صورت گرفته است، در حال حاضر تعداد ۱۲ عدد دوربین ثبت تخلفات رانندگی،نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

سرهنگ قیصری ادامه داد: قابلیت این دوربین ها به این صورت است، که راننده را به علت تجاوز از سرعت مجاز اعمال قانون خواهد کرد و همچنین از مزیت هایی که این سامانه دوربین ها دارند، می توان به این مهم اشاره کرد، که علاوه بر اینکه سرعت لحظه ای را ثبت می کنند، سرعت متوسط را نیز محاسبه می کنند.

سرپرست پلیس راهور استان اضافه کرد: طریقه محاسبه آن به این صورت است که رانندگان و مخصوصاً رانندگانی که در واقع مسیر ترددشان به صورت روزانه انجام می شود و از محل نصب دوربین ها اطلاع دارند، به محض اینکه مقابل دوربین نصب شده می رسند، سرعت خود را به سرعت مجاز کاهش داده و بعد از این که از مقابل دوربین عبور کردند، سرعت خود را افزایش می دهند و با سرعت غیرمجاز تردد می کنند.

////////////////////////////

صحت عمل مامور وظيفه شناس قم در برگرداندن چک مفقودی

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: مامور وظيفه شناس فرماندهی انتظامی “معصومیه” با پيدا کردن یک فقره چک مفقودی آن را به صاحبش بازگرداند.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ “سید جمال فاطمی” در تشریح این خبر اظهار کرد: يكي از كاركنان فرماندهی انتظامی معصومیه حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، یک فقره چک به مبلغ ۹۷ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال وجه نقد را پیدا و سپس با پيگيري هاي مستمر و تلاش هاي مجدانه صاحب آن را شناسایی و چک بصورت صحیح و سالم تحویل وی شد كه اقدام به موقع مامور وظیفه شناس موجب خرسندي و ابراز رضايت اين شهروند شد.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان با بيان اينكه صداقت و امانتداري در مسائل مادي و معنوي و ترويج اين فرهنگ در آحاد جامعه،امري ضروري است، عنوان کرد: به منظور ترويج فرهنگ خود کنترلي، ارتقاء صحت عمل و ارج نهادن به اين عمل خداپسندانه و الگوسازي رفتارهاي شايسته، از اين امانت داران تقدير مي شود.

وی اعلام کرد: صداقت و امانتداري پليس مکتبي و ولائي نظام مقدس جمهوري اسلامي در واقع ره آورد يک سازمان متعهد، خدمتگزار و امين مردم مي باشد.

سرهنگ فاطمی بیان داشت: نيروي انتظامي همواره خدمتگزار مردم است و در همه زمينه ها از هيچ گونه خدمتي کوتاهي نخواهد کرد.