نخستین کنفرانس ملی تخصصی مهندسی پل در قم برگزار می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهردار قم گفت: نخستین کنفرانس ملی تخصصی مهندسی پل با رویکرد مدیریت شهری دوم اسفندماه در قم برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، علیرضا قاری قرآن با اشاره به برگزاری نخستین کنفرانس ملی تخصصی مهندسی پل با رویکرد مدیریت شهری با همکاری شهرداری قم اظهار کرد: با توجه به […]

معاون فنی و عمرانی شهردار قم گفت: نخستین کنفرانس ملی تخصصی مهندسی پل با رویکرد مدیریت شهری دوم اسفندماه در قم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، علیرضا قاری قرآن با اشاره به برگزاری نخستین کنفرانس ملی تخصصی مهندسی پل با رویکرد مدیریت شهری با همکاری شهرداری قم اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های مناسبی که در شهر قم طی سال‌های اخیر در حوزه احداث پل‌ ایجاد شده و برنامه‌های در دست اجرا با همکاری انجمن مهندسی پل ایران تصمیم به برگزاری این کنفرانس با حضور کارشناسان و متخصصان این امر در کشور گرفته ایم.
وی با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر در حوزه پل‌سازی پیشرفت‌های چشم‌گیری در کشور ایجاد شده است اذعان کرد: توسعه معابر شهری و توسعه شهرنشینی در سال‌های اخیر موجب شده مدیران شهرها به سمت استفاده از تقاطع‌های غیرهمسطح، اجرای پل‌ها و روگذرها بروند و در این زمینه متخصصان داخلی پروژه‌های بسیار ویژه‌ای را اجرایی کرده‌اند.
معاون شهردار قم با بیان اینکه نخستین کنفرانس ملی تخصصی مهندسی پل با رویکرد مدیریت شهری با همکاری موسسات علمی، دانشگاه‌ها، مجامع علمی و برخی دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود گفت: ارزیابی اقتصادی در پل‌های شهری، روش‌های نوین ترمیم و بهسازی پل‌ها، مطالعه موردی پل هشتم کارون، پایش سلامت پل‌ها و تحلیل، طراحی و اجرای پل از جمله محورهای این کنفرانس است.
وی با اشاره به برگزاری این کنفرانس در دوم اسفندماه در سالن‌ همایش‌های شهرداری قم اظهار کرد: این کنفرانس همزمان با روز گرامیداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز ملی مهندسی برگزار خواهد شد.
قاری قرآن اذعان کرد: دکتر سقائیان‌نژاد شهردار قم، دکتر فرهاد دانشجو رئیس هیات مدیره انجمن مهندسی پل ایران و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، دکتر رضا اکبری مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی، دکتر هژیر حائری رئیس هیات مدیره شرکت مهندسین مشاور هگزا و دکتر حمیدرضا احمدی عضو هیات مدیره انجمن مهندسی پل ایران و عضو هیات علمی دانشگاه مراغه و دکتر احسان دهقانی عضو هیات علمی دانشگاه قم از جمله سخنرانان این کنفرانس هستند.
منبع:روابط عمومی شهرداری قم