نخستین سیستم نوبت دهی هوشمندکشور درکمیته امداد قم راه اندازی شد

نخستین سیستم نوبت دهی هوشمند کشور در کمیته امداد بانوان استان قم راه اندازی شد که مددجویان با دریافت نوبت از این دستگاه، درخواست خود را ثبت و نتیجه آن را به صورت هوشمند و الکترونیکی پیگیری می کنند. به گزارش پایگاه  خبری رهپویان قم به نقل از  کمیته امدادقم، اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد […]

نخستین سیستم نوبت دهی هوشمند کشور در کمیته امداد بانوان استان قم راه اندازی شد که مددجویان با دریافت نوبت از این دستگاه، درخواست خود را ثبت و نتیجه آن را به صورت هوشمند و الکترونیکی پیگیری می کنند.
به گزارش پایگاه  خبری رهپویان قم به نقل از  کمیته امدادقم، اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد استان قم، بهره مندی همه دستگاه ها از تکنولوژی و امکانات الکترونیک را برای رفاه بیشتر مردم و نیازمندان ضروری عنوان و اظهار کرد: در شرایط فعلی جامعه که هم ویروس کرونا برای سلامت مردم تهدید است و هم هزینه های مراجعه افراد برای انجام امور اداری بالاست، کمیته امداد استان قم برای اولین بار نوبت دهی و پیگیری درخواست های مردم را به صورت هوشمند و الکترونیکی انجام می دهد.
وی با اشاره به اینکه این کار در کمیته امداد استان قم برای اولین بار و به صورت آزمایشی اجرا می شود افزود: این دستگاه با دو سیستم نوبت دهی حضوری و نوبت دهی غیر حضوری طراحی و به صورت آزمایشی در کمیته امداد اداره سه قم که به بانوان کمتر از ۵۰ سال خدمات ارائه می دهد، نصب و راه اندازی شده است.
میرشکار با بیان اینکه فرد مراجعه کننده به کمیته امداد به محض ورود، نوبت خود را از دستگاه دریافت می کند گفت: پس از فراخوان آنی مددجو توسط مددکار، اقدامات لازم در کوتاهترین زمان ممکن برای فرد مراجعه کننده انجام می شود و مددجو با یک شماره رهگیری می تواند کار خود را تا به دست آمدن نتیجه پیگیری کند.
مدیرکل کمیته امداد استان قم از راه اندازی و بهره برداری فاز دوم این طرح در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: در فاز دوم این طرح که نوبت دهی و پیگیری درخواست ها در بستر اینترنت تعریف شده، افراد بدون مراجعه به ساختمان های حمایتی این نهاد و فقط از طریق گوشی تلفن هوشمند یا رایانه شخصی خود می توانند نوبت خود را دریافت و با شماره رهگیری دریافتی از سیستم، نتیجه اقدامات انجام شده مربوط به درخواست خود را پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه در طرح نوبت دهی هوشمند کمیته امداد استان قم ضمن اینکه از مراجعات حضوری غیر ضروری کاسته می شود گفت: با این سیستم می توان زمان ورود و خروج مراجعه کنندگان را رصد کرده و تعداد درخواست ها، آمار مراجعات و نوع خدمات ارائه شده به مددجویان و فرآیند گردش کار و میزان ترافیک مراجعات در حوزه های امدادی را به صورت دقیق تر محاسبه و تحلیل کرد.
میرشکار ضمن قدردانی از مهندسان و کارشناسان این طرح که از امدادگران پرتلاش این نهاد در استان قم هستند بیان کرد: این سیستم با کمترین هزینه ممکن طراحی و برای اولین بار در استان قم به مرحله اجرا درآمده است.