- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

نخستين رويداد استارتاپي صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي قم برگزار شد

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم در اولين رويداد استارتاپي صنايع كوچك استان، ضرورت بهره گيري از ظرفيت توسعه اي استارتاپها براي رونق كسب وكارهاي نوين را اجتناب ناپذير عنوان كرد.
به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومي شركت شهرك هاي صنعتي استان قم؛ شعاعي در اولين همايش استارتاپهاي صنايع كوچك قم طي سخناني اظهارداشت: سازمان صنايع كوچك وشرك هاي صنعتي ايران بعنوان نيروي محركه صنايع كوچك رسالت خود را در دوبخش نرم افزاري و سخت افزاري با هدف بستر سازي براي كسبو كارهاي سرمايه گذاران انجام مي دهد.
وي با بيان اينكه براي رسيدن كشور به جايگاه مناسب اقتصادي، علمي و فناوري در سطح منطقه اي و جهاني نيازمند توجه بيش از پيش به صنايع كوچك هستيم گفت: سازمان صنايع كوچك وشركت شهركهاي صنعتي قم با درك عميق از نقش صنايع كوچك در دستابي كشور به اهداف خود تمام ظرفيت هاي خود را براي پشتيباني و حماي از ايشان بكار بسته است.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم دستاوردها و موفقيت هاي صنايع كوچك استان در بخش هاي مختلف را مدنظر قرار داد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر ۱۲ ظرفيت براي توسعه مدل خوشه اي در توليدات صنايع كوچك قم مورد شناسايي قرار گرفته كه از اين تعداد ۶ مورد آن عملياتي شده است.
وي به توسعه محور بودن شهرك هاي صنعتي اشاره و تصريح كرد: اين شركت بدنبال آن است تا با توسعه شهرك هاي صنعتي تخصصي محور و مراكز فناوري و كسب وكار و تمركز روي خوشه هاي صنعتي نسبت به بازفعالي واحدهاي راكد و جذب سرمايه گذاري در راستاي افزايش اشتغال تلاش كند.
شعاعي همچنين نقش توسعه اي استارتاپها در اقتصاد را بعنوان امري اجتناب ناپذير مورد تاكيد قرار داد و بيان داشت: مسئولان لازم است با آينده نگري حمايت هاي ويژه اي را از فعالان حوزه استارتاپ هاي صنايع كوچك داشته باشند تا جوانان با ارائه ايده هاي برتر خود ضمن ايجاد فرصته اي شغلي جديد زمينه تجاري سازي آنها و بدست آوردن ارزش افزوده بيشتر اقدام كنند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود همكاري و پيگيريهاي استاندار قم و مجموعه مديريت اقتصادي استانداري و مديران خانواده صنعت در رسيدگي به نيازها و رفع مشكلات را قابل تقدير عنوان و خاطرنشان ساخت: همكاري و همراهي پارك علم و فن آوري در برگزاري اين رويداد را نگاهي مثبت به تعاملات بيشتر در راستاي خدمت رساني به فعالان صنايع كوچك استان مي دانيم و اميدواريم نتيجه اين تلاشها ورود بيشتر استارتاپ ها به بخش خدمات باشد تا مصرف گرايي در جامعه.
مجيد آوري فرد دیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نيز در اين مراسم كسب تجربه، پشت كار و تجاري سازي را سه اصل مهم در مسير فعاليت استارتاپها خواند و اظهارداشت: در استان قم ايده هاي جديد و اختراعات فراواني وجود دارد ولي تبديل انها به كسب و كار جديد و يا تجاري سازي انها آن گونه كه بايسته است به وقوع نپيوسته است.
وي مشاوره صحيح و تخصصي را حلقه اي مفقوده در اين راستا ارزيابي كرد و بيان داشت: مشاهده شده است كه بسياري از كسبو كار هاي جديد در سه سال اول فعاليت خود دچار مشكل و حتي تعطيلي شذه اند كه اين نشان مي دهد مشاوره هاي تخصصي و واقع بينانه اي از ابعاد مختلف كاري در اختيار مديران اين كسبو كار ها وجود نداشته است.
گفتني است در پايان از ۴ استارتاپ برتر در حوزه هاي فناوري هاي نوين مالي، خدمات در شهرك هاي صنعتي، رفع نيازهاي فناورانه خوشه هاي كسب و كار و نوآوري در صادرات، بعنوان ايده هاي برتر برگزيده و مورد تجليل قرار گرفتند.