- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

نام کاربری و رمز عبور بورسی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید

رئیس پلیس فتا استان قم از همشهریان خواست، نام کاربری و رمز عبور بورسی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم ، سرهنگ “علی موالی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: یکی از مواردی که  می‌تواند مورد سوءاستفاده مجرمین سایبری قرار بگیرد، ورود تازه‌واردان به بازار بورس است که شاید اطلاعات کامل و کافی برای ورود به این عرصه را نداشته و یا شاید مجبور به فعالیت در این بستر شده‌اند لذا در معرض تهدید و آسیب قرار دارند.

وی گفت: ازآنجایی‌که عرضه برخی از محصولات، کالاها و سهام‌ها ازجمله سهام عدالت در بازار بورس آغاز شده و به هموطنان این امکان داده‌شده است که خودشان سهام خود را مدیریت کنند لذا برخی از هم‌وطنان عزیز با مراجعه به کارگزاری‌ها و دریافت کد بورسی اقدام به فعالیت در این فضا نموده و شاید اطلاعات چندانی در این زمینه نداشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان قم افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که این عزیزان باید رعایت نمایند این است که نام کاربری و رمز عبور بورسی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند چراکه در غیر این صورت ممکن است برخی از افراد سودجو با در اختیار داشتن رمز عبور اقدام به خریدوفروش سهام نموده و زمینه زیان دیدن قربانی را فراهم آورند.

سرهنگ موالی اضافه کرد: هموطنان گرامی، نام کاربری و رمز عبور خود را در اختیار دیگران قرار نداده و برای فعالیت در بازار بورس، ابتدا آموزش‌های لازم برای فعالیت در این فضا را دریافت نمایند.

////////////////////////

توقیف موتورسیکلت سنگین ۱۳۰۰ در قم

فرمانده انتظامی شهرستان قم از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت سنگین ۱۳۰۰ در قم خبر داد.

سرهنگ “مراد حسین جعفریان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در پی کسب خبری مبنی بر وجود يک دستگاه موتورسيکلت سنگين غيرمجاز در یک مجتمع مسکونی، موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۲۲ پرديسان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان قم گفت: پس از هماهنگی قضائی، مأموران به محل مورد نظر اعزام و يک دستگاه موتورسيکلت هوندا سي بي ۱۳۰۰ غیرمجاز را کشف کردند.

سرهنگ جعفریان افزود: تردد موتورسيکلت مذکور موجب سلب آسايش و آرامش شهروندان شده بود که در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائي استان شد.