موتورسواران، ۵۴ درصد جانباختگان تصادفات رانندگی شهر قم

سرپرست پلیس راهور استان قم گفت: موتورسواران ۵۴ درصد جانباختگان تصادفات رانندگی شهر قم هستند. به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ “غلامرضا صدفی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در ۳ ماهه گذشته موتورسواران ۵۴ درصد جانباختگان تصادفات رانندگی شهر قم بوده که ۷۶درصد ضربات وارده به راکب و یا […]

سرپرست پلیس راهور استان قم گفت: موتورسواران ۵۴ درصد جانباختگان تصادفات رانندگی شهر قم هستند.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم، سرهنگ “غلامرضا صدفی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهارداشت: در ۳ ماهه گذشته موتورسواران ۵۴ درصد جانباختگان تصادفات رانندگی شهر قم بوده که ۷۶درصد ضربات وارده به راکب و یا ترک نشین آن ها در تصادفات رانندگی، به ناحیه سر و صورت بوده است.

وی افزود: بر اساس ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی برخورد با تخلفات موتورسواران به منظور حفظ جان موتورسواران و دیگر استفاده کنندگان از معابر با جدیت در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار دارد.

سرپرست پلیس راهور استان قم گفت: مهمترین تخلفاتی که منجر به توقیف موتورسیکلت خواهد شد، نداشتن کلاه ایمنی، حرکت در پیاده رو، حرکت در خلاف جهت مسیر، حرکات نمایشی و مارپیچ، تک چرخ و تردد در خطوط ویژه است.

پلمب ۷۰ واحد صنفی متخلف در قم

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم از پلمب ۷۰ واحد صنفي متخلف در یک ماهه گذشته خبر داد .

سرهنگ “بهادر اسماعیلی” در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس اظهار داشت : ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومي اين فرماندهي با هدف اجراي قوانين طرح فاصله گذاري اجتماعي و صيانت از امنيت اخلاقي، تحقق برنامه‌هاي پيشگيرانه، مقابله با ناهنجاري هاي اجتماعي در بين اصناف، طرح تشديد كنترل و نظارت بر واحد هاي صنفي را اجراء و در اين راستا تعداد هزار و ۳۶۲ واحد صنفي در استان بازديد شد .

جانشین فرماندهی انتظامی استان افزود : پليس همواره تلاش مي کند تا با برقراري امنيت مطلوب در جامعه ، زمينه كسب و كار سالم را براي اصناف فراهم كند.

سرهنگ اسماعیلی با بيان اينکه هدف از ساماندهي اصناف رعايت قانون صنفي است و بازديد صنوف را رعايت قانون در بازار دانست، ادامه داد: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومي در اين بازديدها از تعداد هزار و ۳۶۲ واحد صنفي ، تعداد ۷۰ واحد صنفي متخلف را پلمب و به تعداد ۱۹۳ واحد صنفي اخطار پلمب و به ۴۴۱ باب واحد صنفي تذکر دادند.

وي اضافه کرد: عدم رعايت قوانين و مقررات ابلاغي از سوي اتحاديه صنفي را علت عمده پلمب واحدهاي متخلف اعلام کرده و صاحبان صنوف متخلف نيز پس از تشکيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با تداوم و تشديد اين گونه برنامه ها و اقدامات كنترلي و نظارتي پليس از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوي صنوف و بازاريان موضوع را به مركز فوريت هاي پليسي ۱۱۰ اطلاع دهند.