- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

مقابله با جنگ رواني دشمن هوشياري همه ي اقشار جامعه را مي طلبد

استاندار قم با اشاره به جنگ رواني دشمن براي ضربه زدن به كشور اظهار داشت:‌ مقابله با جنگ رواني دشمن هوشياري همه ي اقشار جامعه را مي طلبد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از  روابط عمومی استانداری قم سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان قم که در تالار امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به موارد و حوزه های کارکرد پدافند غیر عامل، اظهار کرد: شیوه های تهدید در جهان امروز در فضای جنگ نرم و تاثیر بر روان جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

صادقی با اشاره به روش های تخاصم دشمنان نسبت به کشور، اضافه کرد: دشمنان با جنگ اقتصادی، تحریم و جنگ های نیابتی و با بکار گیری روشهای متفاوت و ایجاد بسترهای تشنج در کشورها زمینه تهدیدات جدید را فراهم می کنند.

 وی جنگ روانی در فضای کشور و نقش دشمنان در نشر این فضا را مورد توجه قرار داد و افزود: لازم است در کنار مواد هشتگانه پدافند غیرعامل، برای مقابله با روشهاي جديد که سبب ترویج رفتارهای نامناسب در فضای اقتصادی جامعه می شود برنامه ریزی و چاره اندیشی شود.

 استاندار قم با اشاره به گرانی های اخیر  را که در ادامه تحریم ها در کشور ایجاد شده است تصریح کرد: از کارکرد های پدافند غیر عامل پیش بینی رخدادهای اجتماعی است تا با تحلیل رفتارهای امروز در جامعه از بروز مشکلات اقتصادی در آینده، پیشگیری کنیم.

رییس شورای پدافند غیر عامل استان همچنین به ضرورت همراهی مردم براي بهبود شرایط اقتصادی کشور اشاره و ابراز کرد: نگرش جمعی در همه آحاد و توجه به انتفاع همگانی در رفتارهای اجتماعی ضروری است تا فرهنگ برون رفت از بحران های اقتصادی در بین مردم بوجود آید.

وی همچنین با بیان اهمیت تدوین طرح جامع مطالعاتی پدافند غیرعامل استان، تاکید کرد: در تهیه این طرح کلیه دستگاه ها با ارایه اطلاعات مکفی به مشاور طرح و دقت در صحت این اطلاعات، طرحی جامع و کامل در موضوع پدافند غیرعامل را تدوین كنند.

استاندار قم در بخش ديگري از سخنان خود به اجرای برنامه های عملی پدافند غیر عامل در دستگاههای استان اشاره و خاطر نشان کرد: طرح آموزش دفاعی معلمان از جمله طرح های مناسب در حوزه پدافند غیرعامل است.

لازم به ذکر است در این جلسه ضمن ارایه گزارش عملکرد دستگاههای اجرایی در حوزه پدافند غیر عامل و تبیین سند مرزبانی زیستی استان توسط دبیر شورا، گزارش مطالعات طرح جامع مطالعاتی پدافتد غیرعامل استان ارایه شد