- پایگاه خبری رهپویان قم - https://rahpooyan-qom.ir -

مصرف ۵۰ میلیون متر مکعب آب در استان قم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از مصرف نزدیک به ۵۰ میلیون متر مکعب آب در ۵ ماهه نخست سال جاری در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رهپویان قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، دکتر علی جان صادق پور با اشاره به تلاش شبانه روزی مجموعه شرکت آب و فاضلاب برای تامین آب شهر قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد نزدیک به ۵۰ میلیون متر مکعب آب از منابع مختلف از جمله چاه های علی آباد، سد ۱۵ خرداد و سد کوچری برای تامین نیاز آبی شهر استحصال شده است.

وی با بیان اینکه این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱٫۳۲ درصدی برخودار بوده است، خاطرنشان کرد: در ۳۴ روز نخست سال جاری مصرف آب در شهر قم، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰٫۲۵ درصد افزایش یافت اما از چهارمین روز اردیبهشت ماه، مصرف رو به کاهش رفت و این روند کاهشی تا پایان تیر ماه ادامه یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه در مجموع تا سی و یکم مردادماه، درصد مصرف نسبت به گذشته کاهش ۱٫۳۲ درصدی را نشان می دهد گفت: با افزایش دمای هوا شاهد رشد مجدد مصرف شهر بودیم به گونه ای که مصرف آب در پنج ماهه نخست سال جاری به حدود ۵۰ میلیون متر مکعب رسید که بر این اساس سرانه مصرف به طور متوسط روزانه به ۲۷۷ لیتر آب رسیده است.

وی تاکید کرد: میزان مصرف آب در پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱٫۳۲ درصدی را نشان می دهد.

دکتر صادق پور در ادامه با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و افزایش دمای هوا از مردم خواست در مصارف آب‌بر خود دقت بیشتری به عمل آوردند و منابع موجود را به گونه ای مدیریت کنند که با فرض کاهش نزولات جوی در سال آینده با مشکل مواجه نشویم.

وی با تاکید بر اینکه شرکت آب و فاضلاب تمام تلاش خود را برای بهره برداری مطلوب از منابع و جلوگیری از هدررفت به کار خواهد بست، تاکید کرد: در این راستا نقش مصرف کننده ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.